Solaris zamyka szczeciński kontrakt na Nowe Urbino
W tym tygodniu trzy kolejne Solarisy zasiliły flotę szczecińskiego SPAD-u. Debiutujące w tym mieście Nowe Urbino zostały wyposażone w wiele ciekawych rozwiązań.
Najnowsza dostawa zamyka kontrakt Solarisa dla SzczecińskiegoPrzedsiębiorstwa Autobusowego „Dąbie”, które pod koniec zeszłego rokuzamówiło 7 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym:
-
dwa Nowe Urbino 18
-
pięć Nowych Urbino 12
Autobusy przegubowe i dwa standardowe przyjechały do zachodniopomorskiegomiasta w luty 2017 r. Teraz do taboru SPAD dołączyły trzy pojazdy klasy MAXI – Nowe Urbino 12. To generalnie premieraautobusów IV generacji Solarisa w Szczecinie.
Łączna cena wariantu rozszerzonego – 7 szt. pojazdów z7-letnią gwarancją to 9.274.000 zł netto (po 1,3 mln za autobusy klasy MAXIoraz po 1,6 mln za pojazdy klasy MEGA). Całość sfinansowana została ze środkówwłasnych spółki. Warto podkreślić, że szczecińska firma skorzystała w tymzamówieniu z prawa opcji, czyli możliwości zakupu kolejnych autobusów w tejsamej cenie. I to właśnie są marcowe Nowe Urbino.
Szczecińskie nowinki
Podobnie jak wcześniej zamawiane przez SPAD egzemplarze,najnowsze pojazdy posiadają blokady alkoholowe, czyli pojazdy nie mogą byćuruchomione, dopóki kierowca nie dmuchnie w alkomat i nie wykaże swojejtrzeźwości. Najnowszy system ma dodatkową opcję rozpoznawania twarzy, abywykluczyć pomoc osób trzecich.
Do tego dochodzą systemy automatycznego wykrywania igaszenia pożaru w komorze silnika, zewnętrzne oświetlenie drzwi oraz porty USBzamontowane na poręczy autobusu, umożliwiające podróżnym doładowanie bateriitelefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych w czasie podróży. Jest teżwyodrębniona przestrzeń ? obrysowana na podłodze dodatkowym kolorem -przystosowana do przewozu wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego. Dodatkowopoza standardowymi przyciskami „stop” i otwierania drzwi są równieżguziki alarmowe. Po ich naciśnięciu kierowca dostaje sygnał dźwiękowy, a wautobusie zapala się czerwone światło. Dzięki temu kierowca może zareagować,gdy coś się dzieje. Przyciski alarmowe są umieszczone wyżej od guzików”stop” i opisane jako „alarm”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Polska premiera Brigade
Natomiast kompletną nowością – i to w skali całej Polski -jest zainstalowanie w szczecińskich autobusach systemu monitoringu 360` 3D wokół pojazdu firmy Brigade, który w Polsce oferuje firma Globtrak. To pierwsze duże miejskie zamówienie. Brigade to urządzenie działające na zasadzieobserwacji autobusu w zakresie 360`, co znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa? szczególnie w intensywnym ruchu miejskim. Kierowca widzi na monitorze obraznie tylko z boku, czy z tyłu autobusu, ale również od góry, z lotu ptaka,dzięki czemu wie, czy w obrębie pojazdu nie ma osób wysiadających lubwsiadających.
Kolejną nowością jest także brak możliwości ruszeniaautobusu z przystanku bez włączenia przez kierowcę lewego kierunkowskazu.Dodając do tego wspomnienie alkolocki dla kierowców, można powiedzieć, żeSzczecin otrzymał naprawdę świetnie wyposażone pojazdy.
– „Chodzi nam o to, żeby poprawiać komfort podróżujących,ale także kierowców. Pojazdy wyposażone sąnajnowocześniejsze systemy zapewniające bezpieczną i wygodną jazdę. Jesteśmy przekonani, że znowości zadowoleni będą wszyscy korzystający z naszych usług” – tłumaczy prezesSPAD Włodzimierz Sołtysiak.
Dodajmy na koniec, że przed dostawami Solaris przeszkolił 10 szczecińskichkierowców na specjalnym torze w Bednarach.
„