Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris zadebiutuje we flocie MZK Biała Podlaska

infobus
08.09.2021 14:00
8 września Miejski Zakład Komunikacyjnego w Białej Podlaskiej poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na leasing dwóch autobusów miejskich klasy MIDI z silnikami wysokoprężnymi Euro 6.

Komisja przetargowa nie miała specjalnie nad czym się zastanawiać, bo tylko producent z Bolechowa złożył ofertę w podlaskim postępowaniu. Od momentu podpisania umowy Solaris będzie miał 6 miesięcy na dostawę pojazdów. O warunkach formalnych i technicznych tego zamówienia pisaliśmy TUTAJ.

JEDNA OFERTA

25 sierpnia MZK Biała Podlaska otworzył jedną ofertę w autobusowym przetargu, która przekroczyła (o 252 tys. PLN brutto) założony budżet, czyli 2.066.452 PLN netto / 2.541.735 PLN brutto.

Tę propozycję złożyła firma Solaris Bus & Coach w kooperacji z PKO Leasing, która za dwa autobusy Urbino 10,5 zaoferowała 2.271.904 PLN netto / 2.794.443 PLN brutto, co daje jednostkową cenę pojazdu na poziomie 1.135.952 PLN netto.

Zgodnie z oczekiwaniami podlaska spółka dołożyła do tego kontraktu i wybrała Solarisa. Teraz czekamy na umowę i dostawy pierwszych autobusów z logo jamnika we flocie MZK.

Screenshot 2021 09 08 At 16 10 29 Zawiadomienie O Wyborze Najkorzystniejszej Oferty Pdf
Screenshot 2021 09 08 At 16 10 29 Zawiadomienie O Wyborze Najkorzystniejszej Oferty Pdf 1

PODLASKIE AUTOBUSY

Dwa autobusy MIDI dla MZK Biała Podlaska mają mieć długość od 10,1 m do 10,633 m, a wysokość max. 3,12 m. Autobusy muszą posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2. Wysokość wejścia (od podłoża) w drzwiach nie może wynosić więcej niż 320 mm. Podłoga ma być płaska na całej długości pojazdu bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Jednostką napędową będzie silnik rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu w pozycji leżącej lub stojącej, o mocy w przedziale 180 – 220 kW. Silnik ma być przystosowany do zasilania czystym olejem napędowym (w okresie zimowym) oraz olejem napędowym z biododatkami (o zawartości estrów metylowych do 7%) oraz mieszaniną w/w paliw.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu półotwartego posiadająca oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów, z ogrzewaniem gwarantującym utrzymanie odpowiedniej temperatury we wnętrzu, z nawiewem ciepłego powietrza na nogi kierowcy oraz z dodatkowym grzejnikiem w strefie siedzenia kierowcy.

Z kolei siedzenia pasażerskie mają być wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Wyłożenie siedzeń ma być wandaloodporne.

Tablice kierunkowe zewnętrzne będą wykonane w oparciu o technologie LED, wyposażone w układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od aktualnie panujących warunków, zapewniające kontrast i ostrość z tłem niezależnie od pory dnia i nocy. MZK dopuszcza zastosowanie w nich wyłącznie kolorów dających duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Wewnątrz znajdzie się tablica kierunkowa wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o minimalnej przekątnej 22 cale. Tablica musi umożliwiać jednoczesne wyświetlanie informacji dotyczącej przebiegu linii (np. w dolnej lub górnej części ekranu) w sekwencji określonej przez MZK, w postaci numerycznej lub alfanumerycznej, nazwy linii lub końcowego przystanku, przebiegu trasy – minimum trzy przystanki przed i trzy po, na którym znajduje się aktualnie pojazd. Dodatkowo w pojazdach zamontowana ma być tablica o rozmiarze minimum 38 cali, pełniąca funkcję wizualizacji graficznej trasy przejazdu w postaci tzw. „koralików” oraz umożliwiająca wyświetlanie komunikatów specjalnych.