Solaris zaczyna dostawy Nowych Urbino 10,5 dla MPK Gniezno [FILM]
Rozpoczęły się dostawy Nowych Urbino 10,5 do Gniezna. Solarisprzekazał tamtejszemu Miejskiemu Przedsiębiorstwo Komunikacyjnemu czteryautobusy. Zakończenie dostaw planowane jest na przełomie sierpnia i września.
Przypomnijmy, że pod koniec października ubiegłego roku gnieźnieńskieMPK zamówiło u Solarisa łącznie dwanaście egzemplarzy Nowego Urbino 10,5.Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt opiewa na 11 808 000 PLN brutto.Jeden dziesięciometrowy “jamnik” w konfiguracji dla przewoźnika z Gnieznakosztuje 800 000 PLN netto.
Każdy z autobusów umożliwia podróż maksymalnie 74 pasażerom. 24 osobymogą skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. Sześć siedzeń jestdostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzemwejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyły firmaBODE. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia pięć uchylnychokien.
Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Jednak zastosowanotutaj niestanrdowe rozwiązanie. Zamiast jednego dużego umieszczonego na dachuagregatu zastosowano dwa małe, które zabudowano w miejscu szyberdachów. Tourządzenia firmy Spheros.
Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka z portami USB. Systeminformacji pasażerskiej składa się z trzech zewnętrznych tablic diodowych,jednej wewnętrznej. Cały pojazd jestmonitorowany.
Czas na napęd. Autobusy są napędzane silnikami wysokoprężnymiCummins ISB6.7E6250B. To jednostki o pojemności niespełna 6,7 l i mocy206 kW, które osiągają 1020 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełniają oneoczywiście normę Euro 6. Silniki są zblokowane z automatycznymi skrzyniamibiegów ZF 6AP1200B Ecolife. W komorze silnika zainstalowano system detekcji igaszenia pożaru.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Cztery “jamniki” są już w Gnieźnie. Dostawa kolejnej czwórkiplanowana jest jeszcze w tym miesiącu. Z kolei ostatnie pojazdy z tegozamówienia mają zostać przekazane MPK na przełomie sierpnia i września.Wprowadzenie do ruchu Nowych Urbino 10,5 pozwoli przewoźnikowi na wycofanie zeksploatacji Mercedesów O405NK2, które w większości mają już ponad 20 lat.
{https://www.youtube.com/watch?v=IwAz7sI7F2w&t=}
„