Solaris za drogi dla MKA Jastrzębie-Zdrój. Przetarg anulowany

infobus
18.05.2023 13:02

16 maja Międzygminna Komunikacja Autobusowa w Jastrzębiu-Zdrój poinformowała o unieważnieniu przetargu dostawę w formie leasing pięciu fabrycznie nowych autobusów spalinowych klasy MAXI.

Pojazdy miały być dostarczone w terminie do 31 stycznia 2024 roku. Jedyną ofertę w postępowaniu złożyło konsorcjum Solaris Bus & Coach z PKO Leasing S.A. O tym kontrakcie pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej.

Jedna oferta

Od ostatnich zakupów nowych autobusów przez MKA Jastrzębie-Zdrój, SWZ niewiele się zmieniła. Utwierdzają nas w tym przekonaniu kryteria techniczne, takie jak: szyba czołowa dzielona w pionie, nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej lub aluminium, czy też zależne zawieszenie osi przedniej.

To oznacza, że faworyt do tego zamówienia właściwie był tylko jeden i to potwierdziło otwarcie ofert.

12 maja swoja propozycje MKA Jastrzębie-Zdrój przedstawiło tylko konsorcjum Solaris Bus & Coach z PKO Leasing S.A z ceną 9 974 664,15 PLN brutto / 8.109.484,20 PLN netto, co daje jednostkowy koszt leasingu autobusu Urbino 12 na poziomie 1.621.896,80 PLN netto.

Z kolei zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 8.633.678,12 PLN brutto / 7.019.2505,0 PLN netto. Czyli do najtańszej oferty zabrakło ponad 1,3 mln zł brutto. W tej sytuacji operator unieważnił całe postępowanie.  Czy będzie kolejne? Nie wiadomo.

jastrzębskie autobusy

Nowe autobusy dla Jastrzębia-Zdrój miały mieć długość od 11,8 do 12,5 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm, licząc od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz, o szerokości minimum 1200 mm. Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma zawierać się w przedziale od 9,0 dm3 do 12 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść co najmniej 230 kW. Autobusy będą wyposażone w czterobiegową skrzynię biegów ze zintegrowanym zwalniaczem.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia wykonane z materiału odpornego na uszkodzenia, wyklejone wykładziną tapicerowaną łatwe w utrzymaniu czystości zmywania, demontażu i montażu. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei stanowisko kierowcy oddzielone będzie od przedziału pasażerskiego, kabiną typu zamkniętego lub pół zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, nie ograniczającą pola widzenia kierowcy.

System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne i tablica wewnętrzna jednorzędowa (lub monitor LCD).