Solaris z zamówieniami na ponad 100 elektrobusów
Dzisiaj po europejskich drogach porusza się blisko 80elektrobusów marki Solaris. W portfelu producenta znajdują się zamówienia na ponad100 kolejnych autobusów elektrycznych, które napływają z całej Europy. Od 2013 r., czyli odmomentu przekazania pierwszego Urbino 8,9LE electric dla Klagenfurtu, elektrobusyz Bolechowa pokonały łącznie ponad 3 mlnkilometrów.
Elektryczna historia
Pierwsze kroki w kierunku elektromobilności Solaris postawiłjuż w 2001 roku, prezentując trolejbus – Solaris Trolino. Z kolei w 2006 rokuzostał zaprezentowany pierwszy w Europie seryjnie produkowany autobus z napędemhybrydowym – był to Solaris Urbino hybrid. Pierwszy w pełni elektryczny pojazdwyprodukowany w zlokalizowanej pod Poznaniem fabryce ujrzał światło dzienne w2011 roku. Premierowy wówczas modelUrbino 8,9 LE electric znalazł stałe miejsce w sprzedażowej ofercie producenta.Dwa lata po jego premierze, w 2013 roku, ruszyła seryjna sprzedaż elektrycznychSolarisów. PW tym samym roku pierwszy z nich został sprzedany do Klagenfurtu wAustrii.
80 elektrobusów
Dzisiaj po europejskich drogach porusza się już blisko 80elektrobusów z charakterystycznym logo zielonego jamnika, a liczba ta bardzodynamicznie rośnie. Oprócz wspomnianej Austrii, można je spotkać w Szwecji,Finlandii, Niemczech, Hiszpanii oraz oczywiście w Polsce. Od 2013 roku pojazdyte pokonały łącznie 3 miliony kilometrów, obsługując trasy zróżnicowane podwzględem ukształtowania terenu, obłożenia pasażerskiego oraz w diametralnieróżnych warunkach klimatycznych – od skrajnie mroźnej Skandynawii po upalnąKatalonię.
100 w portfelu
Propagując tę ekologiczną technologię, polski producenttrafia w zapotrzebowanie wyrażane przez firmy transportu publicznego w całejEuropie. Najlepszym tego dowodem są kolejne zamówienia na ponad 100 autobusówelektrycznych napływające do Bolechowa. W najbliższym czasie realizowane będąkontrakty na dostawy bateryjnych Solarisów m.in. do: Włoch, Niemiec, Francji,Norwegii, Rumunii oraz Polski. Są wśród nich, pierwsze na świecie, elektrobusyprzystosowane do poboru krwi, zamówione przez Regionalne Centrum Krwiodawstwa iKrwiolecznictwa w Katowicach.
E-oferta
Od momentu premiery pierwszego elektrycznego Solarisa,portfolio produktowe producenta w zakresie pojazdów bezemisyjnych znacznie siępowiększyło. Obecnie klienci mogą wybrać spośród kilku wersji długości pojazdu(od 8,9 metra, 12, 18 i 18,75 metra) oraz sposobu ładowania (plug-in,pantograf, ładowanie indukcyjne oraz zwiększające zasięg wodorowe ogniwopaliwowe). Bolechowski producent oferuje także w swych ekologicznych pojazdachdwa rodzaje baterii – Solaris High Power oraz Solaris High Energy, a także dwasposoby przekazywania napędu; może do tego służyć oś elektryczna zezintegrowanymi silnikami lub silnik centralny. Dzięki temu, orazprzeprowadzonemu na życzenie indywidualne klienta studium wykonalności, każdyautobus elektryczny Solarisa to pojazd prawdziwie szyty na miarę i dopasowanydo odmiennych potrzeb każdego z odbiorców.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„