Solaris z wodorowym trolejbusem na TRAKO [FILM]
Na gdańskich targach firma Solaris pokazuje jedyny na świecie trolejbus o napędzie wodorowym oraz tramwaj dla Lipska. Zapraszamy na filmową relację ze stoiska polskiego producenta na TRAKO 2017.
Trolejbus – Solaris Trollino 18,75 z wodorowym ekstenderem – zamówił przewoźnik stolicy Łotwy Rigas Satiksme.
-„Łotewski klient robi z nami pilotażowy projekt, w którym analizuje operacyjność takiego pojazdu poza trakcją elektryczną. Trolejbus jeździ podłączony do sieci trakcyjnej i jednocześnie może wyjechać na obszary, gdzie tej trakcji nie ma. Zaletą tego pojazdu jest też zero emisji spalin” – powiedział na konferencji prasowej wiceprezes Solaris Bus&Coach Dariusz Michalak.
Pojazd poza trakcją może przejechać ok. 100 kilometrów. „Możliwa jest też jego eksploatacja całkowicie poza trakcją, ponieważ tankowanie wodorem trwa kilka minut” – wyjaśnił Michalak.
Trolejbus Trollino ma 18,75 m długości. Pomieści 135 pasażerów, z czego 44 na miejscach siedzących. Zastosowana w pojeździe innowacyjna technologia jest bezpieczna w użytkowaniu. Przez przedział pasażerski przechodzi tylko jedna rura wodorowa z przyłącza tankowania, która dodatkowo chroniona jest specjalnym zaworem. Cała instalacja wodorowa znajduje się na dachu pierwszego wagonu, a system wyposażony jest w czujniki monitorujące obecność gazu. Rigas Satiksme zamówił w ubiegłym roku w Solarisie 10 trolejbusów wyposażonych w wodorowe ogniwo paliwowe.
Zapraszamy na film o stoisku Solarisa, który przygotowała firma Monolit Media – właściciel portalu InfoBus.pl – więcej o ofercie filmowej na stronie http://www.monolitmedia.pl/
{https://www.youtube.com/watch?v=HZPKYy2YyFE}
Szynowa oferta
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na gdańskich targach TRAKO firma Solaris pokazuje też po raz pierwszy w Polsce model tramwaju Tramino, który produkuje dla Lipska (Niemcy). Pojazd ma prawie 38 m i jest najdłuższym dotychczas wyprodukowanym środkiem szynowej komunikacji miejskiej podpoznańskiego producenta.
Zgodnie z podpisaną w 2015 r. umową ramową przewoźnik Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) może zamówić w spółce Solaris Tram do 41 sztuk takich pojazdów. Obecnie na ulicach niemieckiego miasta jeździ pięć tramwajów Solaris Tramino Lipsk, a do końca roku powinno ich być co najmniej 11.
W pojeździe zastosowano kilka ciekawych rozwiązań, np. w suficie zamontowano panele oświetleniowe, które dopasowują barwy i natężenie światła do warunków pogodowych. W zimie wnętrze tramwaju będzie oświetlone w barwach ciepłych, natomiast latem w zimnych, co znacząco podniesie komfort podróżowania.
W XII Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO uczestniczy 700 wystawców z 25 krajów. Impreza potrwa do piątku.
„