Solaris z umową w Pińczowie. Na dwa autobusy Mild Hybrid
20 września w Urzędzie Miejskim w Pińczowie podpisano umowę na zakup dwóch autobusów miejskich z napędem hybrydowym.
Kontrakt podpisali Włodzimierz Badurak, burmistrz Pińczowa oraz Krzysztof Musiał, dyrektor sprzedaży w Solaris Bus & Coach. Zamówienie dotyczy coraz popularniejszego na naszym rynku modelu Urbino 12 Mild Hybrid. O podówjnym pińczowskim zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Autobusy pojawią się w Pińczowie najpóźniej za siedem miesięcy.
Mild Hybrid
W zakontraktowanych przez Pińczów autobusach zastosowano tak zwaną "miękką hybrydę", która wykorzystujące do zasilania pokładowych urządzeń energię wytwarzaną w procesie hamowania. Dzięki temu pojazdy emitują mniej zanieczyszczeń i są bardziej przyjazne dla środowiska.
-„W każdym pojeździe będzie około 86 miejsc, około 29 siedzących. Udzieliliśmy na nie 36 miesięcznej gwarancji całopojazdowej. Nadwozie i kratownica będą objęte 84 miesięczną gwarancją. Autobusy nie emitują toksycznych cząstek stałych oraz tlenków azotu. Ograniczona jest emisja dwutlenku węgla. Jestem przekonany, że będzie to mocny impuls ekologiczny dla miasta – powiedział Krzysztof Musiał.
Szacunkowy budżet Pińczowa na tę inwestycję wyniósł 547.652.32 EUR brutto / 2.625.553,22 PLN brutto, co daje jednostkową kwotę pińczowskiej hybrydy na poziomie 1.312.776,5 PLN brutto. Z kolei Solaris Bus & Coach zaproponował miastu sumę 2.996.280 PLN brutto / 2.436.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino12 hybrid na poziomie 1.218.000 PLN netto.
-„W tej chwili mamy spory wzrost cen paliw. Szczęśliwie złożyło się, że właśnie w tym trudnym okresie Pińczów zaproponuje mieszkańcom ekologiczny transport miejski. Napęd hybrydowy jest bardziej wydajny w mieście, kiedy jest dużo postojów. Podczas ruszania nie trzeba emitować tyle spalin. To dla nas niezwykle istotne, staramy się przecież o status uzdrowiska - mówi Włodzimierz Badurak.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PIŃCZOWSKIE AUTOBUSY
Autobusy dla Pińczowa to konstrukcje o napędzie hybrydowym (spalinowo elektrycznym), o średniej pojemności (o długości od 11,8 m do 12,15 m). Autobusy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem lub silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy, musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla.
Hybrydy będą musiały przewieźć co najmniej 88 pasażerów, w tym 24 na miejscach siedzących i 64 na miejscach stojących. Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w uchwyty oraz wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością montażu i demontażu tapicerowanej wkładki. Stanowisko pracy kierowcy to kabina wydzielona, umożliwiająca jednak korzystanie przez pasażerów z przednich drzwi (z obu skrzydeł pierwszych drzwi), z drzwiami zamykanymi na zamek patentowy (trzy klucze w komplecie), z okienkiem i pulpitem (stoliczkiem) do sprzedaży biletów.
Pojazdy będą wyposażone w komplet zewnętrznych tablic elektronicznych, wykonanych w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-pomarańczowym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdzie się tablica - monitor LCD o przekątnej minimum 21 cali, zamontowany pod sufitem. Dodatkowo, rolę tablicy wewnętrznej bocznej ma pełnić monitor LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczony do przekazu pełnego przebiegu trasy od początku do końca trasy w formie graficznej informacji (ulice z przystankami) w sekwencji „koralików”. Moduł sterujący tablicą LCD musi współpracować z komputerem pokładowym, celem realizacji automatycznej informacji o przebiegu trasy i nazw przystanków na trasie.