Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris z umową w Nowym Sączu. 6 autobusów na CNG! [FILM]

infobus
05.03.2020 15:00

Jeszcze w tym roku na nowosądeckich ulicach pojawią się nowoczesne autobusy zasilane sprężonym gazem ziemnym – CNG. Dziś, 5 marca w budynku nowego Dworca MPK, została podpisana umowa na dostawę 6 autobusów marki Solaris. Prezydent Ludomir Handzel podkreślił, że nowe autobusy to wiele korzyści zarówno dla pasażerów, jak i środowiska.

„Bardzo radosny dzień dla wszystkich pracowników MPK oraz osób korzystających z usług tej spółki” – powiedział prezydent Ludomir Handzel. – „Nowe autobusy to udogodnienie dla pasażerów również tych niepełnosprawnych, ale też ochrona środowiska. To kolejny krok do walki o czyste powietrze w Nowym Sączu. „

Podpisy na umowach złożyli prezes MPK Jerzy Leszczyński, wiceprezes MPK Tomasz Wesołowski oraz Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowego w Solaris Bus & Coach S.A Rafał Zajas.

„W trakcie tworzenia specyfikacji do tego przetargu braliśmy pod uwagę nie tylko cenę, ale także zużycie paliwa i koszty eksploatacji. Ważnym była też wysokość pojazdu, ponieważ droga z bazy do Dworca MPK przebiega pod wiaduktem na ulicy Zielonej” – mówił prezes MPK Jerzy Leszczyński.

„Po wielu latach prób udało nam się w końcu wygrać przetarg na dostawę nowych autobusów do Nowego Sącza” – powiedział Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowego w Solaris Bus & Coach S.A Rafał Zajas. – „Nasze autobusy cechuje niska wysokość co pozwala na wpasowanie się w infrastrukturę miejską. Nasze autobusy posiadają dużo przestrzeni dla pasażerów oraz drugie i trzecie drzwi autobusu są otwierane na zewnątrz. Dopełnimy wszelkich starań by te pojazdy dotarły do Nowego Sącza na przełomie sierpnia i września tego roku.”

Podpisany dziś kontrakt opiewa na 8 974 080 PLN brutto. To z kolei daje cenę za gazowego Urbino 12 wysokości 1 216 000 PLN netto. W pakiecie jest trzyletnia gwarancja całopojazdowa.

Nowosądeckie nU12 CNG będą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc agregatu ma być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja będzie zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne. Te drugie mają się znaleźć przynajmniej na 60% szyb bocznych. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na elektronikę. MPK oczekuje od Solarisa zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. W środku znajdzie się monitor LCD o przekątnej min. 21″. Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością ma sterować autokomputer, który będzie kompatybilny z nowosądeckim ITS.