Solaris z umową w Komornikach! Pierwsze polskie Urbino 10,5
Wielkopolski przewoźnik PUK Komorniki podpisał w styczniu zSolarisem umowę na dostawę dwóch premierowych w naszym kraju autobusów Urbino10,5, a także sześciu Nowych Urbino 12.
Dodajmy, że kontrakt na dostawę dwóch nowych Urbino 10,5 isześciu nowych Urbino 12 jest największym do tej pory podpisanym zPrzedsiębiorstwem Usług Komunalnych „Komorniki” Sp. z o.o. Do trzech Urbino,które jeżdżą dotychczas w barwach wielkopolskiego przewoźnika już jesienią 2017dołączą nowo zamówione autobusy. Będą poruszać się po terenie gminy Komornikioraz po Poznaniu.
Szybsi Austriacy
Nie będą to jednak pierwsze egzemplarze tego typu, jakie opuszczą fabrykę w Bolechowie. Wyścig wygrała austriacka firma Postbus, która zdecydowała się na trzy sztuki nowego Urbino o długości dziesięciu i pół metra.
Producent z Bolechowa już od wielu lat współpracuje z austriackim przewoźnikiem Postbus, który jest jednym z największych przedsiębiorstw transportowych w kraju. Kontrakt na nowe Solarisy Urbino 10,5 należy do umowy ramowej podpisanej pod koniec 2015 roku, na mocy której firma Postbus może zamówić łącznie do 288 pojazdów. W ramach tej umowy zrealizowano dotychczas zamówienie na 32 autobusy produkowane w podpoznańskim Bolechowie. Odbiór trzech nowych modeli klasy MIDI przewidziany jest na koniec lutego, a pierwsze dostawy na początek marca 2017.
Paccar i Cummins
W modelu dla austriackiego miasta Lienz zamontowany zostaniemocny silnik PACCAR MX-11 o mocy 240 kW, który sprosta górzystym terenomtyrolskiej miejscowości.
Z kolei w pojeździe dla polskiego przewoźnikazamontowana zostanie jednostka napędowa Cummins ISB6.7 E6C 250B o mocy 186 kW.Obydwa silniki spełniają restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Każdy z przewoźników zdecydował się na różne rozwiązaniatechniczne w zakresie tego samego modelu Urbino 10,5. Solaris dla miasta Lienzbędzie miał układ drzwi 1-2-0 i pomieści 26 pasażerów na miejscach siedzących,w tym 10 dostępnych z niskiej podłogi. Jego odpowiednik, który wyjedzie naulice Komornik, wyprodukowany zostanie z układem drzwi 2-2-0 i dysponowałbędzie 23 miejscami siedzącymi, z czego 6 dostępnymi z niskiej podłogi.Wszystkie pojazdy zamówione przez Postbus i PUK Komorniki zagwarantują komfortpodróżującym dzięki wyposażeniu wnętrza m.in. w ekologiczne oświetlenie LED,wydajną klimatyzację oraz automaty biletowe.
Zeszłoroczny debiutant
Autobus o długości 10,5 metra został przedstawiony po razpierwszy publiczności podczas targów Transexpo w Kielcach jesienią ubiegłegoroku. Pojazd zbudowano w oparciu o moduły 12-metrowego Solarisa nowejgeneracji, skracając o półtora metra przestrzeń pomiędzy pierwszymi drzwiaminowego Urbino 12 a drugą osią. Co istotne dla przewoźników, w nowej propozycjiproducenta zastosowano w większości te same elementy poszycia bocznego co wwersji 12-metrowej. Zmiana konstrukcji na krótszą wymogła zmniejszenie rozstawuosi z 5900 mm do 4450 mm, dzięki czemu autobus jest bardziej zwrotny. Dziękiswoim niewielkim rozmiarom i właściwościom skrętnym jest idealnym rozwiązaniemdla ciasnych i wąskich uliczek wielu europejskich miast. Front i tył pojazdupozostały niezmienione.
„