Solaris z umową w Głogowie na 4 hybrydy [FILM]
21 lutego nastąpiło uroczyste podpisanie umowy między Komunikacją Miejską w Głogowie na zakup czterech nowych autobusów o napędzie hybrydowym. Całkiem możliwe, że nowe nabytki miejskiej spółki trafią do niej jeszcze w tym roku.
Najpóźniej na początku 2021 roku na głogowskich ulicach pojawią się 4 nowe autobusy hybrydowe marki Solaris. Autobusy zostaną zakupione w ramach projektu pt. „Zapewnienie wysokiej jakości transportu publicznego w Głogowie poprzez zakup autobusów niskoemisyjnych”. Ich zakup będzie kosztował KM 7 370 160 PLN brutto. A to dało 1 498 000 PLN netto za jednego spalinowo-elektrycznego Urbino 12. W pakiecie jest także czteroletnia gwarancja całopojazdowa.
Będą to pojazdy niskoemisyjne hybrydowe, które obsługiwać będą miejską komunikację autobusową na terenie Głogowa. Autobusy zasilane będą silnikami diesla, spełniającymi normę emisji Euro 6 oraz silnikami elektrycznymi. Wszystkie zakupione autobusy będą pojazdami niskopodłogowymi, przystosowanymi do obsługi osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej oraz będą wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Pojazdy przystosowane będą również do przewozu rowerów i wyposażone w system kamer wewnętrznych i zewnętrznych.
Wartość inwestycyjna bieżącego projektu to 7 884 300 PLN, z czego:
- wartość wydatków kwalifikowanych wynosi: 6 410 000 PLN;
- wartość wsparcia otrzymanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WD na lata 2014-2020 to 5 448 500 PLN – przyznane dofinasowanie stanowi 85% wydatków kwalifikowanych;
- wartość wkładu własnego to 961 500 PLN.
Głogowska KM aktualnie jest w posiadaniu 34 autobusów, z czego 4 to hybrydy. Przez ostatnie trzy lata ponad 50% taboru zostało wymienione. Od 2015 roku udało się nam zakupić 19 klimatyzowanych autobusów w ramach których 4 stanowią autobusy o napędzie hybrydowym. W ten sposób udało się obniżyć średni wiek taboru posiadanego przez spółkę do około 5 lat.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obecnie realizowany projekt jest dofinansowany ze środków UE to trzeci projekt realizowany przez naszą spółkę w ostatnich latach. Całkowity koszt zakupów w ramach wcześniej realizowanych projektów osiągnął 20,5 mln zł, z czego 10,2 mln udało się pozyskać z zewnątrz.
„