Solaris z umową na siódmy elektrobus dla MZK Konin
Do końca sierpnia 2020 r. w Koninie pojawi się siódmy autobus elektryczny. Umowę na jego zakup w gabinecie prezydenta Piotra Korytkowskiego w obecności zastępcy prezydenta Pawła Adamówa podpisali wczoraj, 30 grudnia prezes zarządu MZK Magdalena Przybyła oraz Andrzej Sienkiewicz z firmy Solaris Bus & Coach S.A.
Kontrakt opiewa 2 686 320 PLN brutto (2 184 000 PLN netto). W pakiecie mamy trzyletnią gwarancję całopojazdową. Czyli można by rzec, że cena katalogowa. A co jeszcze?
Konińskie wymogi
Pojazd musi być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Musi umożliwiać podróż przynajmniej 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Min. siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.
Koniński siódmy elektryczny Solaris będzie posiadać sterowanie impulsowe. Musi posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy znamionowej min. 150 kW i zasadniczo min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zestrojenie napędu ma umożliwiać optymalną dynamikę jazdy w warunkach miejskich. Elektrobus ma posiadać baterie trakcyjne lub inny typ zasobników energii, które będą miały pojemność min. 200 kWh. W trakcie gwarancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% wartości początkowej. W przeciwnym wypadku dostawca pojazdu będzie musiał na własny koszt dokonać ich wymiany. Pojazd ma być przystosowany do ładowania przez złącze plug-in o mocy do 120 kW.
Przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Na dachu ma się znaleźć jeden agregat o mocy chłodniczej min. 24 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum sześć okien uchylnych, wentylatory nawiewowe oraz luki dachowe. Nie zabraknie monitoringu oraz biletomatu, który będzie przyjmował płatność jedynie w bilonie. Autobus będzie także posiadał bramki do zliczania potoków pasażerskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
13 autobusów z trzech umów
Tym samym już oficjalnie Solaris dopisał na swoje konto trzecie w tym roku zwycięstwo w Koninie. MZK z kolei wzbogaci się o siódmy elektrobus, który dołączy do szóstki zamówionej we wrześniu. Nie zapominajmy także o kontrakcie na sześć hybrydowych „jamników”. Sumując wszystkie zlecenia oznacza to, że w ciągu jednego roku koniński przewoźnik będzie mógł wymienić 1/4 swojej floty. Dobry wynik.
„