Solaris z umową na leasing autobusów w Kaliszu
Kaliskie Linie Autobusowe wezmą w leasing osiem kilkuletnich Solarisów Urbino 12. Skąd? Trop wiódł w austriackie Alpy. Umowa została podpisana, więc czekamy na finał.
Kaliskie warunki
O kaliskim zamówieniu pisaliśmy tutaj. KLA chce nabyć w formie pięcioletniego leasingu operacyjnego osiem autobusów klasy MAXI. Mają to być pojazdy nie starsze niż z 2013 r. i każdy z przebiegiem nie większym niż 750 000 km. Muszą posiadać nadwozia o długości 11,5 – 12,2 m, szerokości do 2,55 m i być nie wyższe niż 3,2 m. Każdy ma umożliwiać podróż min. 88 pasażerom, w tym min. 28 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.
Autobusy muszą być napędzane silnikiem diesla. Jednostka ma być nie słabsza niż 220 kW, mieć 9 – 11 l pojemności skokowej oraz spełniać przynajmniej normę Euro 4. Ma ona być zblokowana z min. czterobiegową automatyczną skrzynią biegów, przynajmniej czterobiegową.
Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez min. cztery uchylne lub przesuwne okna boczne z możliwością ryglowania na „kwadrat”. Przestrzeń pasażerska będzie klimatyzowana. Dostawca autobusów wyposaży je na własny koszt w wyświetlacze zewnętrzne (po trzy na autobus), kasowniki, monitoring oraz autokomputery.
Tak skompletowane autobusy mają trafić do Kalisza w ciągu maksymalnie 60 dni od podpisania umowy.
Solaris powraca
10 października minął termin składania ofert. Na pozyskanie ośmiu maksymalnie sześcioletnich „dwunastek” kaliska spółka przygotowała 3 000 000 PLN netto, czyli 375 000 PLN netto za jedną. Jedyna oferta, którą otrzymał przewoźnik minimalnie przewyższała jego szacunki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przedstawiło ją konsorcjum, które tworzą Solaris oraz Millenium Leasing. Cena za pięcioletni leasing ośmiu Urbino 12 to 3 035 603,04 PLN netto, a więc 379 450,38 PLN netto za jeden autobus. Wartość jednego to 350 000 PLN netto.
Różnica jest niewielka, więc należało się spodziewać, że KLA przystanie na tą propozycję. Wczoraj, 22 października tak też się stało. Z kolei 23 grudnia podpisano umowę na dostawę i leasing „jamników”.
A zatem czekamy już tylko na dostawę Urbino 12. Jakich? Wszystko wskazuje na to, że potwierdzą się nasze domysły się potwierdzą będą ex austriackie „jamniki”.
„