Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris z Mercedesem pojadą do Toskanii

infobus
18.02.2015 19:56

Włoska firma CTT Nord Srl ogłosiła wyniki przetargu na zakup 56 szt. nowych autobusów, które zarówno trafią do taboru CTT, jak i Trasporti Toscani Srl. Oprócz czterech przegubowych Urbino 18, przewoźnik odbierze także 52. pojazdy marki Mercedes-Benz. To generalne debiut polskiego producenta w flocie CTT, która do tej pory składała się głównie z trzech marek: Iveco, BredaMenarinibus i Mercedes-Benz. Jednocześnie najnowszy kontrakt producenta z Bolechowa potwierdza coraz większą popularność ?jamników?na Półwyspie Apenińskim ?przypomnijmy, że w 2014 r. Solaris dostarczył do Mediolanu 85 autobusów Solaris Urbino 12, które będą obsługiwały m.in. Expo 2015. Łącznie we Włoszech jeździ ponad 400 autobusów i trolejbusów z logo Solaris. Można je m.in. spotkać na ulicach Rzymu, Genui, Neapolu, Bari i Cagliari. Teraz przyszedł czas na Toskanię. Całkowita końcowa wartość tego zamówienia wyniosła 21 132 100 EUR netto. ?Polska?cześć kontraktu to cztery pojazdy przegubowe (z opcją dokupienia jednego egzemplarza), za które CTT zapłaci w sumie 2 258 700 EUR netto. W ich układzie napędowym znajdzie się silnik Paccar MX-11 Euro 6 o mocy 271 kW, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP. Pasażerowie będą mogli komfortowo odbyć podróż na fotelach Ster 8MU, a zarówno kabina kierowcy, jak i przestrzeń pasażerska będą w pełni klimatyzowane. W zasadzie jedyną nowinką techniczną będzie zastosowanie na dachu pasów antypoślizgowych dla podniesienia bezpieczeństwa pracy mechaników.

Zdecydowanym zwycięzcą włoskiego kontraktu została firma EvoBus Italia SpA, która dostarczy do Toskanii 52 autobusy następujących typów:

– 11 szt. niskopodłogowych autobusów Citaro w wersji podmiejskiej o długości 12 m w cenie 4 007 300 EUR netto;

– 12 szt. (+2 w opcji) niskopodłogowych autobusów Citaro w wersji miejskiej o długości 12 m w cenie 5 100 200 EUR netto;

– 22 szt. (+4 opcji) niskopodłogowych autobusów Citaro K o długości 10,5 m w cenie 9 404 200 EUR netto;

– 1 szt. Citaro K o długości 10,5 m w cenie 361 700 EUR netto

Co ciekawe, to zamówienie otrzymało dofinasowanie z rządowego programu Fondi PAR FAS (Fondo aree sottoutilizzate). To specjalne narzędzie finansowe do wspieranie regionalnych projektów strategicznych. 

Na koniec dodajmy, że spółka CTT Nord Ltd. jest spółką publiczno-prywatną, która została założona ponad 10 lat temu do obsługi transportu publicznego w północno-zachodniej Toskanii. CTT obsługuje m.in. miejską komunikację w Livorno, Pizie czy Lucca. Grupa Nord zatrudnia obecnie około 1200 pracowników i posiada flotę ok. 1000 autobusów. Działa na bardzo dużym obszarze (m.in. obejmuje prowincje Livorno, Piza, Lucca, Massa-Carrara, Lucca, Florencja, Prato i Arezzo), co daje spółce pozycję numer 1 wśród regionalnych przewoźników we Włoszech.