Solaris z kolejną umową w Poznaniu. Już jutro!
28 maja Poznań podpisze umowę na zakup aż 37 autobusów z napędem elektrycznym od firmy Solaris Bus & Coach.
Wydarzenie to będzie miało miejsce w zajezdni autobusowej przyul. Warszawskiej, gdzie na co dzień stacjonują poznańskie elektryki. O randze wydarzenia świadczy fakt, że wuroczystości wezmą udział m.in. Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania, WojciechTulibacki, prezes MPK Poznań i Petros Spinaris, wiceprezes SolarisBus&Coach.
Co zamawia Poznań?
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu wzbogacisię o kolejne elektrobusy z logo jamnika. Tym razem to aż 37 bateryjnych egzemplarzy,w tym:
-
31 szt. klasy MAXI, czyli Urbino 12 electric
-
6 sztuk klasy MEGA, czyli Urbino 18 electric.
Dostawy będą realizowane dwutorowo. „Dwunastki”mają trafić do Poznania do końca listopada 2021 r. Przegubowce będą natomiastwcześniej, bo najpóźniej do końca września 2021 r. Każdy ma być objęty conajmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową.
Za wszystkie pojazdywielkopolski producent zaproponował łączną cenę 87 622 740 PLN brutto, co daje2 298 000 PLN netto za jednego Urbino 12 electric. Z kolei za sześć „przegubowców”Solaris zaproponował za 23 601 240 PLN brutto, co oznacza jednostkową cenę n18ena poziomie 3 198 000 PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Poznańskie MAXI
Elektrobusy klasy MAXI dla Poznania mają mieć nadwozia odługości 11,5 – 12 m (+- 0,15 m), a także niską podłogę na całej długości bezstopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2. Elektrobusy muszązapewniać podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscachsiedzących. Min. sześć foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi.
Muszą posiadać silnik lub silniki trakcyjne o mocy min. 260kW. MPK wymaga zastosowania baterii litowo-tytanowych o pojemności nie mniejszejniż 100 kWh. Na jednym ładowaniu muszą one zapewniać pokonanie dystansu min. 90km. Gwarancja trwałości pod kątem wydajności baterii trakcyjnych na poziomiemin. 15 000 cykli pełnego ładowania, nie krócej niż 8 lat. Pojazdy mają byćprzystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz pantograf krakowskiegofirmy EC engineering. Bateria ma być zdolna do ładowania o mocy nawet 560 kW.
Poznańskie MEGA
Bateryjne przegubowce mają mieć nadwozia o długości 17,5 -18 m (+- 0,15 m), a także niską podłogę na całej długości bez stopnipoprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2-2. Elektrobusy muszą zapewniaćpodróż min. 110 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Min.10 foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi.
Muszą posiadać silnik lub silniki trakcyjne o mocy min. 200kW. MPK wymaga zastosowania baterii litowo-tytanowych o pojemności niemniejszej niż 145 kWh. Na jednym ładowaniu muszą one zapewniać pokonaniedystansu min. 90 km. Gwarancja trwałości pod kątem wydajności baterii trakcyjnychna poziomie min. 15 000 cykli pełnego ładowania, nie krócej niż 8 lat. Pojazdymają być przystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz pantografkrakowskiego firmy EC engineering. Bateria ma być zdolna do ładowania o mocynawet 560 kW.
„