Solaris z dwiema umowami w Bełchatowie
Przyjazne środowisku, ciche i wygodne „emzetki” pojawią się w Bełchatowie. PrezydentMariola Czechowska, podpisała umowę z Solarisem, który wyprodukuje sześćnowoczesnych autobusów – trzy elektryczne i trzy z silnikami diesla. Pojazdywyjadą na bełchatowskie ulice latem 2019 roku. Całość, zgodnie z projektem, makosztować niecałe 11 mln, a dofinansowanie z RPO wynosi 7,5 mln zł.
Ze względu na ochronę środowiska i walkę zesmogiem miasto stawia na ekologiczne rozwiązania.
„Cieszę się, że mamy dotacjęz Unii Europejskiej na tę inwestycję, 7,5 mln zł to maksymalne dofinansowanie” –mówi Mariola Czechowska, prezydent Bełchatowa. – „Będziemy mogli kupićnowoczesne i ekologiczne autobusy. Bardzo nam też zależy na komforciepasażerów. Bełchatów ma od ponad 2,5 roku bezpłatną komunikację. To rozwiązaniesię sprawdziło, chciałabym, aby miejskimi autobusami jeździło jak najwięcejosób.”
Obecnie tabor Miejskiego Zakładu Komunikacjiliczy 19 autobusów, docelowo ma być 23. Obok sprawdzonych manów i autosanów, nabełchatowskich ulicach kursują także Solarisy, wyposażone w klimatyzację imonitoring. Wszystkie pojazdy są dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych,dużym ułatwieniem dla podróżujących jest z pewnością głosowy system informującyo przystankach.
Teraz tabor MZK wzbogaci się o sześć nowych,ekologicznych pojazdów. Zgodnie z podpisaną właśnie umową, spółka Solaris ma 12miesięcy na dostarczenie autobusów, co oznacza, że powinny one trafić doBełchatowa najpóźniej latem 2019 roku. Jak jednak zapowiada dyrektor sprzedażyregionu południowo-wschodniego Solarisa, Krzysztof Musiał, być może uda się niecoprzyspieszyć ten termin:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Mam tu na myśli autobusy z silnikiem diesla. Rocznieprodukujemy około 1,5 tysiąca pojazdów, z czego 300 to elektryczne. A towłaśnie te ostatnie są coraz bardziej popularne, nie tylko w dużych miastach,ale także małych.”
Trzy pojazdy niskoemisyjne, które kupimiasto, mają spełniać surową normę Euro 6, zgodnie z którą dopuszczalna wartośćemisji tlenków azotu wynosi 400 mg/kWh, a limit emisji cząstek stałych wynosi10 mg/kWh. Będą one niskopodłogowe, a napędzać je będą silniki diesla. Ponadtow ramach projektu do Bełchatowa trafią także trzy autobusy elektryczne. Będąone przede wszystkim obsługiwać linię nr 2, która jest najdłuższa i podróżujenią najwięcej mieszkańców.
„