Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris wygrywa ze Scanią w Żywcu. O 0,13 pkt

infobus
15.11.2021 13:00
15 listopada Miejski Zakład Komunikacyjny w Żywcu poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w ponowionym przetargu na leasing operacyjny trzech fabrycznie nowych autobusów spalinowych klasy MAXI.

Pojazdy mają być dostarczone w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy.

DWIE OFERTY

18 października firma otrzymała dwie oferty:

  • od Solaris Bus & Coach w konsorcjum z Millenium Leasing z autobusami Urbino 12 na sumę 3.216.023 PLN netto / 3.955.709,52 PLN brutto, co daje jednostkową cenę pojazdu na poziomie 1.072.007 PLN netto;
  • od mLeasing z autobusami Scania Citywide 12 LF na sumę 3.684.025 PLN netto / 4.531.351 PLN brutto , co daje jednostkową cenę pojazdu na poziomie 1.228.008 PLN netto.

Z kolei budżet zamawiającego to 4.059.000 PLN brutto.

Niecały miesiąc później komisja przetargowa podjęła decyzję o wyborze propozycji Solarisa, natomiast bój trwał do końca, o czym świadczy minimalna różnica w punktacji obu ofert. Kluczowe okazało się maksymalne zejście z ceną przez Solarisa i tym samym zrekompensowanie utraty punktów w kryterium Technika. Dobrze policzone!

Screenshot 2021 11 15 At 13 56 35 Wybor Oferty Pdf
Screenshot 2021 11 15 At 13 56 35 Wybor Oferty Pdf 1

Przypomnimy, że w przypadku parametrów technicznych MZK punktowało następujące rozwiązania:

  • materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i podwozia – aluminium lub stal nierdzewna – 25 pkt,
  • pojemność silnika od 9 dm3 do 11 dm3 – 20 pkt,
  • drugie i trzecie drzwi otwierane odskokowo – przesuwnie na zewnątrz – 15 pkt,
  • silnik tej samej marki co pojazd – 15 pkt,
  • rozwiązanie technologiczne silnika i układu wydechowego pozwalające na zastosowanie tylko jednego z układów SCR lub EGR przy zachowaniu obowiązujących norm czystości spalin – 15 pkt,
  • szyba przednia dzielona w pionie – 5 pkt,
  • panele boczne pod linią okien dzielone pionowo i poziomo – 5 pkt.

ŻYWIECKIE AUTOBUSY

Autobusy dla Żywca mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm licząc od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, o szerokości minimum 1100 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma zawierać się w przedziale od 7,5 dm3 do 11 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść co najmniej 220 kW. Autobusy będą wyposażone w sześciobiegową skrzynię biegów ze zintegrowanym retarderem.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia pasażerskie wykonane z tworzywa sztucznego lub stalowe, wyklejone wykładziną tapicerowaną „twarde” z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei stanowisko kierowcy to kabina wydzielona, typu półzamkniętego lub zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, nie powodująca refleksów i nie ograniczająca pola widzenia kierowcy. Siedzenie kierowcy ma być pneumatycznie amortyzowane, z regulacją wysokości i odległości od kierownicy, wyposażone w zagłówek i lewy podłokietnik.

System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne diodowe oraz tablica wewnętrzna o czerwonym lub pomarańczowym kolorze liter, a także tablica informacyjna (wyświetlacz LCD) o przekątnej minimum 23 cali – dająca możliwość wyświetlania danych o trasie – umieszczona z przodu autobusu.