Solaris wygrywa z Autosanem w Sandomierzu. O prawie 20 pkt
29 marca Gmina Sandomierz wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę 6 sztuk fabrycznie nowych autobusów z silnikami diesla
Nowe autobusy mają być dostarczone w ciągu 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.
CO CHCE SANDOMIERZ?
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), mocy silnika (20%), liczby miejsc siedzących (15%), szyby dzielonej w osi pojazdu (5%).
Oprócz ceny mamy więc trzy kryteria techniczne, w których premiowane są następujące rozwiązania:
- moc silnika od 181 kW do 190 kW – 20 pkt,
- liczba miejsc siedzących – 24 i powyżej, w tym co najmniej 2 dostępne z poziomu niskiej podłogi – 15 pkt,
- szyba dzielona w osi pojazdu – 5 pkt.
DWIE OFERTY
22 lutego Gmina otrzymała od polskich producentów autobusów dwie propozycje (z identycznym terminem dostawy – 6 miesięcy od dnia podpisania umowy):
- od Autosanu z ceną 6.627.240,00 PLN brutto / 5.388.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Sancity 9LE na poziomie 898.000 PLN netto.
- od Solaris Bus & Coach z ceną 6.715.800,00 PLN brutto / 5.460.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino 8,9 LE poziomie 910.000 PLN netto.
Obie zmieściły się w budżecie (6.715.800,00PLN brutto / 5.460.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt sandomierskiego autobusu klasy MIDI na poziomie 910.000 PLN netto), przy czym Solaris zaproponował minimalnie droższą ofertę, ale zaoferował mocniejszy silnik i więcej miejsc pasażerskich. I tym wygrał!
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Teraz czekamy na umowę i przyjazd pierwszych Solarisów do Sandomierza.
SANDOMIERSKIE AUTOBUSY
Autobusy dla Sandomierza mają mieć długość od 8,40 m – 9,00 m i wysokość do 3,1 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z niską podłogą (bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu) od przodu autobusu aż za drugie drzwi. Pierwsze i drugie drzwi muszą być bezstopniowe. Wysokość wejść od poziomu jezdni nie może być wyższa niż 320 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spalinowym o pojemności skokowej od 4,5 dm3 do 7 dm3 i mocy netto od 150 kW do 190 kW.
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia pasażerskie wykonane z tworzywa sztucznego lub stalowe, wyklejone wykładziną tapicerowaną, „twarde” z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu.
Z kolei kabina kierowcy ma być wydzielona, typu półzamkniętego lub zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet, oraz w otwory w szybie kabiny kierowcy w celu lepszej komunikacji z pasażerami. Zarówno w kabinie kierowcy, jak i w przestrzeni pasażerskiej znajdą się gniazda USB do ładowania telefonu. Tablice kierunkowe zewnętrzne wykonane będą w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym. Z kolei tablica wewnętrzna diodowa LED o kolorze świecenia czerwonym, ma umożliwiać wyświetlanie informacji takich jak: nazwa kierunku, trasa przejazdu, reklamy oraz komunikaty specjalne, imieniny, napis „STOP” w przypadku naciśnięcia przez pasażera przycisku „na żądanie” przez około 5 sekund, informacja o kontroli biletów.
Przypomnijmy, że zamówione autobusy mają „przyjechać” wraz z dodatkowym wyposażeniem, usługami serwisu gwarancyjnego oraz pogwarancyjnego oraz usługą szkolenia z obsługi i naprawy pojazdu. Wszystko to w ramach unijnego projektu „Transport miejski przyjazny środowisku – zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego”.