Solaris wchodzi z elektrykami do Frankfurtu
Polski producent podpisał umowę z przewoźnikiem In der CityBus Frankfurt am Main na dostarczenie pięciu nowych Solarisów Urbino 12electric. Na zdjęciu: (od lewej) Alois Rautschka, prezes ICB oraz PeterFeldmann, prezydent Frankurtu.
Autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 electric zamówioneprzez przewoźnika z Frankfurtu to model, który został wybrany miejskimautobusem roku w konkursie 'Bus of the Year 2017'. Jednostką napędową autobusówbędzie oś z silnikami elektrycznymi. Energia potrzebna do ich napędzaniamagazynowana będzie w bateriach o łącznej pojemności aż 240 kWh. Pojazdyładowane będą przez stacjonarną ładowarkę dostarczoną przez firmę Medcom.Pozwoli ona na ładowanie autobusów z mocą 40 kW. Zgodnie z umową, Solarisdostarczy jedną ładowarką na każdy dostarczony autobus.
Frankfurcki standard
Oprócz wielu nowinek technicznych wykorzystanych przykonstrukcji układu napędowego autobusów dla Frankfurtu, producent z Bolechowazastosował również wiele rozwiązania wpływające na zwiększenie komfortu ipoziomu bezpieczeństwa podróżnych. Nowe Solarisy Urbino 12 electric wyposażonezostaną m.in. w wydajny układ całopojazdowej klimatyzacji, energooszczędneoświetlenie wnętrza wykonane w technologii LED oraz rozbudowany systeminformacji pasażerskiej, w skład którego wejdą 3 monitory LCD. Producentzamontuje także gniazda USB, dzięki którym pasażerowie będą mogli naładowaćswoje urządzenia mobilne. Co ciekawe, gniazda te znajdą się przy każdym rzędziesiedzeń. Pojazdy In Der City Bus Frankfurt zapewnią także dostęp dobezprzewodowego Internetu poprzez Wi-Fi. Jednorazowo autobus elektrycznySolaris we Frankfurcie będzie mógł zabrać na pokład 70 pasażerów, z czego 28 namiejscach siedzących. Dwa dodatkowe siedzenia składane zamontowane zostaną wprzestrzeni przeznaczonej na wózki dziecięce i inwalidzkie.
Dobra współpraca
Zamówienie In Der City Bus Frankfurt to kontynuacja dobrejwspółpracy Solarisa z niemieckim przewoźnikiem. Firma eksploatuje ponad 80 autobusówproducenta. Na początku tego roku wielkopolska fabryka dostarczyła w sumie 23 egzemplarze nU12; w 2010 r. dostawy objęły 8 x U12 i 16 x U18; w 2011 r. 18 x U18; w 2012 17 xU12, a w 2011 jedna hybryda H18. Przekazanie wszystkich pięciu elektrycznych Solarisów Urbino 12electric do Frankfurtu przewidziane jest na połowę 2018 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wkład w niemiecką elektromobilność
Tym samym wkład polskiego producenta w rozwójelektromobilności w Niemczech został w pierwszych dniach grudnia nagrodzonyprestiżową nagrodą niemieckiego magazynu Busplaner, który wyróżnił go tytułem'Innowacji 2018 roku' w kategorii 'Transport publiczny'. Nagrodzonymiprojektami były elektrobusy marki Solaris dla miast Fürth oraz Norymbergii,które w najbliższym czasie zostaną dostarczone do odbiorców.
Do tej pory firma Solaris Bus & Coach dostarczyła już doklientów ponad 100 autobusów elektrycznych, które łącznie pokonały dystansponad 4 mln kilometrów. Wśród państw, wktórych można przejechać się bezemisyjnymi autobusami z Polski są: Austria,Czechy, Finlandia, Hiszpania, Niemcy, Norwegia oraz Szwecja. W obecnym rokufirma pozyskała kolejne zamówienia na elektryczne Urbino z: Belgii, Francji,Rumunii i Włoch.
„