Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris w ofensywie w Czechach i na Słowacji

infobus
24.06.2014 20:51

12 czerwca br. Solaris oficjalnie przekazał firmie ČSAD StředníČechy pięć nowych przegubowych autobusów Solaris Urbino 18. Pojazdy obsługują trasę Brandýs – Praga (linie 375 i 367). Warto podkreślić, że to już kolejny zakup pojazdów przegubowych z Polski zrealizowany przez czeskiego przewoźnika. To z jednej strony świadczy o rosnącej liczbie pasażerów korzystających z komunikacji publicznej w aglomeracji praskiej, zaś z drugiej o zaufaniu do marki. Widocznie cztery egzemplarze Urbino 18 zakupione w 2009 r. musiały się dobrze sprawdzić w codziennej eksploatacji, skoro przewoźnik zamówił kolejne „jamniki”. Ich pojemność pasażerska to 160 miejsc (55 siedzących i 105 stojących). Zastosowany układ drzwi 2-2-2 i wygodne siedzenia firmy Ster z podłokietnikami podkreślają podmiejski charakter przewozów. Autobusy posiadają silniki DAF spełniające normę Euro 5, system informacji pasażerskiej i odkładaną manualnie platformę wjazdową dla wózków w środkowych drzwiach.

Z kolei na Słowacji stołeczny przewoźnik Dopravnýpodnik Bratislava poinformował o wyniku przetargu na zakup łącznie 25 autobusów. Firma podjęła decyzję o zakupie 5 szt. autobusów Solaris Urbino 10 oraz 20 szt. Iveco Urbanway 12. O to ważne i prestiżowe zamówienie ubiegały się łącznie cztery firmy, w tym oczywiście także czeski SOR, który w ostatnim czasie dostarczył do Bratysławy największą liczbę nowych autobusów. Ostatecznie jednak to Solaris Bus &Coach i Corex, Vráble s.r.o. (diler Iveco) złożyły najkorzystniejsze oferty, które dodatkowo zweryfikowała aukcja elektroniczna. Warto podkreślić, że to zamówienia posiada możliwość rozszerzania kontraktu o kolejne egzemplarze. W przypadku autobusów 10-metrowych to dodatkowe 5 szt., a w przypadku pojazdów 12-metrowych –20 szt. Zamówione Urbino 10 o pojemności maksymalnej 75 pasażerów zostaną wyposażone w silnik Cummins Euro 6 o mocy 204 kW, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów Voith. Z kolei niskopodłogowe pojazdy Urbanway 12 o maksymalnej pojemności 94 miejsc zostaną wyposażone w silnik FTP Tector Euro 6o mocy 210 kW i automatyczną skrzynię Voith. Całkowita końcowa wartość zamówienia bratysławskiego zamówienia wyniosła 10 118 880 EUR netto, w tym koszt autobusów 10-metrowych wyniósł 1 923 000 EUR netto, a 12-metrowych –8 195 880 EUR netto. Dla Solarisa wygrany przetarg oznacza powrót do stolicy Bratysławy po długich 8 latach nieobecności. Ostatnią dostawę polska firma zrealizowała tutaj w 2006 r. i było to 28 szt. Urbino 15 CNG.

3_624x480_7601_i_front_640x480_7604_420x329_7602_640x480_7605_480x620_7608_420x354_7607_420x494_760