Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris umacnia się w Bydgoszczy

infobus
08.04.2013 20:07
Solaris ostatecznie pokonał MAN-a w walce o dostawę 5 szt. fabrycznie nowych autobusów dla MZK Bydgoszcz. I to producent z Bolechowa dostarczy do miasta nad Brdą ciekawą „mieszankę”modeli: 2 szt. Urbino 8,6, 2 szt. Urbino 12 i 1 szt. Urbino 18. W postepowaniu przetargowym oprócz ceny liczyły się także materiały i technologia wykonania konstrukcji nadwozia oraz pojemność i unifikację silników. Co warto podkreślić –najnowsze midibusy o długości 8,6-metra to pierwsze tego typu pojazdy z logo Solarisa zamówione przez MZK. Docelowo mają one zastąpią pięć Jelczy L090M o wysokim przebiegu podłogi i przejąć obsługę na liniach nr 73 i 81. Zresztą Urbino 8,6 w tym rejonie Polski to generalnie dość rzadki widok. Do tej pory w całym województwie kujawsko-pomorskim tego typu konstrukcje eksploatuje jedynie MZK Toruń (w liczbie 5 szt.) Teraz te zgrabne autobusy pojawią się także w Bydgoszczy.
Urbino 12 w barwach MZK Bydgoszcz;fot. fotosik.pl, spooneyUrbino 12 w barwach MZK Bydgoszcz;fot. fotosik.pl, spooneyUrbino 12 w barwach MZK Bydgoszcz;fot. fotosik.pl, spooneyUrbino 12 w barwach MZK Bydgoszcz;fot. fotosik.pl, spooney
Prawie równolegle z wygraną w najnowszym zamówieniu Solaris dostarczył do floty MZK Bydgoszcz aż 22 nowe autobusy w ramach jeszcze zeszłorocznego zamówienia. Łącznie przewoźnik zakontraktował 24 szt., w tym: 14 szt. Urbino 12 i 10 szt. Urbino 18, z czego 2 szt. Urbino 12 dojechały w grudniu 2012 r. Przypomnijmy, że w tym przetargu wystartowały cztery firmy: Solaris, EvoBus z marką Mercedes-Benz, Lider Trading z marką Solbus oraz MAN. Ofertę firmy z Solca Kujawskiego odrzucono z powodu braku wymaganego przez MZK doświadczenia w produkcji pojazdów, a pozostałych dwóch oferentów pokonał właśnie producent z Bolechowa. Wartość tego zamówienia wyniosła prawie 24,3 mln zł. Zwycięstwo Solarisa miało tutaj też dodatkowy, bardziej prestiżowy wymiar. To jednocześnie pierwsze modele Urbino we flocie miejskiego przewoźnika, aczkolwiek nie będą to pierwsze egzemplarze na bydgoskich ulicach. Autobusy tej marki eksploatuje w mieście Mobilis. Tym niemniej fakt wyboru przez MZK innej marki niż Mercedes-Benz był sporym zaskoczeniem. Przewoźnik przez lata kupował właśnie autobusy z trójramienną gwiazdą i wydawało się, że ten duet utrzyma się przez lata. Obecnie w jego flocie znajduje się aż 85 pojazdów niemieckiego producenta. Teraz przyszedł jednak czas na drugą markę –Solaris, która idzie za ciosem i wygrała już dwa ostatnie zamówienia MZK. Jak będzie dalej? Zobaczymy…Generalnie polityka dwóch marek przy zakupach flotowych jest poleca przez ekspertów z branży jako najbardziej racjonalna i jednocześnie dająca kontrolę nad cenami oferowanych pojazdów.