Solaris szkoli kierowców autobusów MPK-Łódź. Na hybrydowych Urbino 12
14 marca kierowcy MPK- Łódź z Zajezdni Nowe Sady rozpoczęli cykl szkoleń w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy w Bednarach.
Serię treningów zorganizowała firma Solaris Bus & Coach w ramach najnowszego kontraktu na dostawę 51 szt. nowych autobusów miejskich.
Bezpiecznie i ekonomicznie
Na podpoznańskim torze w Bednarach łódzcy kierowcy doskonalą technikę jazdy miejskimi autobusami Solaris Urbino 12 mild hybrid. Uczą się m.in. odpowiednich zachowań w czasie poślizgu, hamowania awaryjnego w różnych warunkach pogodowych, technik omijania przeszkód na drodze czy też umiejętności jazdy na zakręcie. Krótko mówiąc - jak odpowiednio reagować za kierownicą w sytuacjach zagrożenia.
Zajęcia mają też część teoretyczną, która rozpoczyna się wykładem na temat głównych przyczyn wypadków i niebezpiecznych sytuacji w ruchu oraz odpowiednich reakcji w warunkach zagrożenia.
Z rozpoczętego przez firmę Solaris w 2005 roku programu szkoleń kierowców skorzystało już ponad 1000 osób.
-„Chcemy nauczyć kierowców rozpoznawać pierwsze symptomy zagrożeń na drodze i pokazać im jak poprawnie reagować od samego początku, kiedy mają dużo większe szanse przeprowadzić dany manewr z powodzeniem – powiedział Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solaris Bus & Coach.
Pamiętajmy - nawet najlepiej wyposażone pojazdy i najbardziej innowacyjne rozwiązania techniczne wymagają odpowiednio wykwalifikowanych kierowców. To oni wożą dziennie setki pasażerów i mają wyjątkowo odpowiedzialne zadanie. Dlatego takich programów szkoleń powinno być jak najwięcej i powinny być standardowo wchodzić w zakres każdego większego kontraktu na nowe pojazdy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Łódzkie zamówienie
W styczniu br. na łódzkie ulice wyjechało 29 pierwszych w tym mieście autobusów hybrydowych - Solaris Urbino 12 mild hybrid. Pasażerowie mogą z nich korzystać na liniach 55, 80, 91 i 94. Oprócz nich MPK Łódź odebrało 22 przegubowe autobusy Urbino 18 z silnikami diesla. Dostawa nowych autobusów pozwoliła wycofać ostatnie autobusy z wysoką podłogą.
Oba modele autobusów wyposażone są w klimatyzację, ale również w szereg nowoczesnych rozwiązań ułatwiających ich użytkowanie m.in. system monitorowania tzw. martwego pola prawej strony pojazdu. Dzięki ultradźwiękowym sensorom kierowca jest ostrzegany o pojawiających się obiektach, których nie widać w lusterkach.
Dodatkowo wersje 12-metrowe mają system mild hybrid podczas hamowania generuje i magazynuje energię, a w trakcie przyspieszania pojazdu wspomaga pracę silnika spalinowego, co umożliwia oszczędności w zużyciu paliwa.
Kontrakt z firmą Solaris, zakładający dziesięcioletni najem autobusów wraz z ich serwisowaniem, ma wartość ponad 113 mln złotych netto.