Solaris rozpoczął dostawy dla Ostródy
Solaris rozpoczął dostawy autobusów do Ostródy. Miastu przekazano już pięć spalinowych Nowych Urbino 12. Łącznie miasto będzie miało 12 Solarisów w dwóch wersjach napędu.
Kontrakty na nowe autobusy dla Ostródy zostały podpisane z Solarisem pod koniec maja 2018 r. Dziesięć spalinowych Nowych Urbino 12 to wydatek w wysokości 11 447 610 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 930 700 PLN netto. Za elektrobusy Solaris zainkasuje 4 651 122 PLN brutto. Daje to cenę za jeden egzemplarz Urbino 8,9LE electric wraz z ładowarką w wysokości 1 890 700 PLN netto.
Właśnie rozpoczęły się dostawy autobusów. W Ostródzie jest już pięć nU12. Każdy z nich umożliwia podróż maksymalnie 85 pasażerom. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 siedzeń, a to bardzo dobry wynik, do którego producent z Bolechowa już na dobre nas przyzwyczaił. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Rawag, a ich napęd to urządzenia od BODE.
Kompletując powerpack Solaris miał na uwadze wytyczne ostródzkiego SIWZ. Sercem układu napędowego jest nowy silnik DAF MX-11 H2. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 220 kW i 1350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6c. Nowy silnik DAF-a jest o ok. 40 kg lżejszy w porównaniu z poprzednim. Dodatkowo dzięki obniżonej minimalnie mocy (z 240 do 220 kW) ma zapewniać mniejsze zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu momentu obrotowego przy mniejszych obrotach i zapewnieniu maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Jednostka napędowa jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400B Ecolife.
Ostródzkie „jamniki” są bardzo przyzwoicie wyposażone. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sporo, bo osiem przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiada za nią agregat Konvekta KL47T o mocy chłodniczej 25 kW. Jest także monitoring, który oparto na rozwiązaniach Pixela. Pasażerowie mają zapewnione gniazdka z portami USB.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
System informacji pasażerskiej to również Pixel. Autobusy są wyposażone w trzy diodowe wyświetlacze. W środku zamontowano prawdopodobnie diodową tablicę XTL16x120. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków.
Dostawy Nowych Urbino 12 i Urbino 8,9LE electric dla Ostródy zostały zaplanowana na dwa lata. Ostanie pojazdy zostaną przekazane miastu w 2020 roku. Nowe nabytki pozwolą znacząco odmłodzić flotę odpowiedzialnej za obsługę komunikacji w mieście floty spółki Żegluga Ostródzko-Elbląska.
„