Solaris powalczy elektrykiem o „Bus of the Year 2017”
Od 30 maja do 3 czerwca w Brukseli odbywać się będziekolejna edycja Bus Euro Test. Jego celem jest wyłonienie najlepszego autobusumiejskiego dostępnego w Europie w roku 2017. W konkursie bierze udział także Solaris,który do rywalizacji przystąpi z elektrycznym Nowym Urbino 12.
Bus of The Year to organizowany nieprzerwanie od 1989 rokukonkurs na najlepszy autobus miejski. Pojazd, który wygrywa, otrzymuje tytułnajlepszego autobus na rok następny. W przypadku bieżącej edycji będzie to rok2017. Organizatorem przedsięwzięcia jest ACE (Association of Commercial VehicleEditors). To stowarzyszenie europejskich wydawców czasopism branży pojazdówużytkowych, w tym autobusów. Konkurs organizowany jest co dwa lata. Za każdymrazem gospodarzem jest inny członek jury. Tegoroczna edycja Bus Euro Testodbywa się w Brukseli. Do rywalizacji zostało zaproszonych sześciu producentów.Jednym z nich jest firma Solaris.
?Do Bus Euro Test 2016zgłosiliśmy innowacyjny autobus z napędem elektrycznym. Już w 2006 rokuzałożyciel i właściciel firmy Solaris pan Krzysztof Olszewski powiedział?Diesel umarł niech żyje elektryczność?. Dzisiaj udowadniamy, że tewizjonerskie wówczas słowa stały się rzeczywistością. Od kilkunastu lat naszafirma jest europejskim liderem w rozwoju innowacyjnych pojazdów z napędemelektrycznym. Od 2001 roku produkujemy trolejbusy, a od roku 2011 autobusybateryjne. Te ostatnie jeżdżą już w kilkudziesięciu europejskich miastach. Sąwyposażone w różnego rodzaju baterie i systemy ładowania. Ich operacyjność możewynosić 24 godziny na dobę. Zastosowane w pojazdach rozwiązania zależą odoczekiwań naszych klientów. Uważamy, że autobusy elektryczne są przyszłościąkomunikacji miejskiej. Z pewnością nie zastąpią całkowicie innych pojazdówstosowanych w transporcie publicznym, ale są ich doskonałym, całkowiciebezemisyjnym i niezwykle cichym, dopełnieniem? ? mówi dr Andreas Strecker,Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.
Nowy Solaris Urbino 12 electric, który będzie podlegaćocenie członków jury z 20 państw, jest wyposażony w baterie o pojemności 240kWh. Ich ładowanie może odbywać się na dwa sposoby: z wykorzystaniempantografu, np. podczas postoju na przystankach, lub poprzez złącze typuplug-in z ładowarki zamontowanej na terenie zajezdni autobusowej. Dzięki temuzasięg elektrycznego Urbino, jest w praktyce nieograniczony.
Tego typu pojazdy firma Solaris dostarczyła już m.in. do: Barcelony,Berlina czy Hamburga. W Polsce elektryczne Urbino można zobaczyć na ulicachInowrocławia, Jaworzna, Krakowa, Ostrołęki i Warszawy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tegoroczna edycja konkursu Bus of The Year nie jestpierwszą, w której polski producent wziął udział. Poprzednio miało to miejsce12 lat temu. W 2004 roku w Bus Euro Test rywalizował Solaris Urbino 12 IIIgeneracji z silnikiem spalinowym. Wówczas do wygranej zabrakło zaledwie jednegopunktu.
?Myślę, że po ponad 10 latach udowodniliśmy, że autobusy naszej marki sądojrzałym, a jednocześnie niezwykle innowacyjnym produktem i nie możemydoczekać się rywalizacji o ten prestiżowy tytuł.? ? powiedział dr AndreasStrecker.
„