Solaris potwierdza Kolonię. Do 55 wodorowych autobusów!
Firma RVK z Kolonii zamówiła kolejnych 20 autobusów marki Solaris wykorzystujących technologię wodorowych ogniw paliwowych.
Tym samym niemiecki przewoźnik będzie posiadała największą w Europie flotę wodorowych Solarisów. Oprócz "jamników" RVK zamówiło również 50 autobusów od irlandzkiego producenta WrgihtBus, o czym pisaliśmy już w InfoBusie wcześniej.
15 + 20 + 20
Spółka RVK Kolonia złożyła zamówienie, na mocy którego firma Solaris Bus & Coach dostarczy 20 autobusów Urbino 12 hydrogen. Po zrealizowaniu najnowszych dostaw, Kolonia będzie posiadać flotę łącznie aż 35 wodorowych Solarisów. Przypomnijmy - w 2020 roku przewoźnik zakupił 15 tych innowacyjnych pojazdów, które zostały dostarczone do przewoźnika w ubiegłym roku. Teraz RVK zamówiło kolejnych 20 pojazdów wykorzystujących technologię wodorowych ogniw paliwowych. Tym samym Kolonia będzie posiadała największą w Europie flotę wodorowych Solarisów. A to jeszcze nie koniec. Najnowsza umowa zakłada również opcję domówienia kolejnych 20 pojazdów tego samego typu. Razem daje to sumę 55 egzemplarzy.
-"Powtórzenie zamówienia na nasze wodorowe Solarisy, i to w tak znaczącej liczbie, to dla nas najwyższa forma uznania. To także dowód na dynamiczną transformację w kierunku bezemisyjnego, zrównoważonego transportu publicznego, jaki dokonuje się w europejskich miastach. Kolonia jest z pewnością liderem tych przemian." - powiedział Petros Spinaris, Członek Zarządu firmy Solaris, odpowiedzialny za obszar Sprzedaży, Marketingu i After Sales.
Koloński standard
Pod kątem budowy, wyposażenia i osiągów pojazdy będą bardzo zbliżone do tych z poprzedniego zamówienia RVK. Do zasilania tego typu autobusu niezbędny jest wodór. Pierwiastek magazynowany jest w postaci gazowej, w umieszczonych na dachu w przedniej części pojazdu zbiornikach. Autobusy wodorowe będą wykorzystywać zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Energia elektryczna wytwarzana w ogniwie wodorowym, w procesie odwróconej elektrolizy wody, będzie przekazywana bezpośrednio do układu napędowego. W przypadku zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną, ogniwo paliwowe będzie wspomagane przez baterię typu Solaris High Power.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wzorem dostarczonych już pojazdów, nowo zamówione wodorowce również będą posiadały najwyższe dostępne standardy wyposażenia. Pasażerowie podróżujący liniami obsługiwanymi przez RVK będą korzystać m.in. z wysokowydajnej klimatyzacji oraz zaawansowanego systemu informacji pasażerskiej. Kierowcy z pewnością docenią korzyści płynące z systemu MobilEyeShield+, wykrywający pieszych i rowerzystów znajdujących się w tzw. martwym polu widzenia. Składają się na niego: kamera przednia, dwie kamery boczne, ostrzeganie dźwiękowe i wizualne. Dodatkowo, klient RVK zamówił również eSConnect, system zdalnego zarządzania flotą, oferujący dostęp do aktualnych danych pojazdu.
Bezemisyjna rewolucja, w której Solaris jest aktywnym partnerem dla setek operatorów komunikacji miejskiej, trwa, nieustannie zyskując kolejnych zwolenników. W roku 2021 firma dostarczyła 54 bezemisyjne autobusy wodorowe do klientów z Włoch, Niemiec, Holandii i Szwecji. Obecnie realizuje zamówienia na ponad 100 kolejnych pojazdów Urbino hydrogen.