Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris ponownie wygrywa w Wenecji

infobus
04.02.2016 18:23

Po zeszłorocznym zwycięstwie w przetargu na 10 gazowychautobusów, Solaris kontynuuje wenecką ekspansję. Teraz spółka ACTV SpAzakontraktowała kolejnych 7 sztuk Urbino 12 – tym razem z silnikami diesla. Wszystkie pojazdy należą do III generacji (podobnie jak już dostarczonegazowce).

To generalnie ważne zwycięstwo na autobusowej mapiepółnocnych Włoch. Po strategicznym zwycięstwie w Mediolanie, teraz nadszedłczas na zintensyfikowanie działań w Wenecji, gdzie wielkopolska firma dostarczyła pod koniec 2015 r. pierwszą partię 10 szt. nowych autobusów Urbino 12 CNG, a w tym roku dołoży kolejnych 7 szt.

W walce o najnowszy kontrakt ACTV SpA, polski producentbezpośrednio rywalizował z MAN-em, który wygrał w drugim zadaniu na dostawę pojazdówgazowych i w tym roku przekaże do Wenecji 10 egzemplarzy MAN Lion`s City CNG. Całkowita końcowa wartość zamówieniaACTV SpA to 4 092 000 EUR netto, w tymspółce Man Truck & Bus Italia SpA przypadła suma 2 629 000 EUR netto, aSolarisowi – 1 463 000 EUR netto. Cieszymy się, że wszystkie najnowsze weneckiepojazdy zostaną wyprodukowane w naszym kraju.

W układzie napędowym zamówionych egzemplarzy Urbino 12zamontowane zostaną silniki Cummins, współpracujące z automatycznymi skrzyniamiZF. Ponadto ich wyposażenie obejmie klimatyzację przestrzeni pasażerskiejKonvecta Ul500 oraz tablice informacji pasażerskiej, system video-monitoringu izapowiedzi głosowej firmy Ameli. Ponadto nad bezpieczeństw pasażerów i kierowcybędą czuwał systemy Fogmaker. Komfort wsiadania/wysiadania dla niepełnosprawnychpasażerów zapewni elektrycznie odkładana rampa najazdowa dla wózków. Weneckie Urbino12 pojawią się w taborze ACTV w czerwcu tego roku.

Zmasowane zakupu nowego taboru przez włoskiego przewoźnikawcale nie dziwą. Firma ACTV SpA posiada jedną z najstarszych autobusowych flot,która łącznie obejmuje ok. 400 pojazdów. Najliczniej reprezentowane są modeleIveco CityClass ? także w wersji CNG ? w liczbie ok. 100 szt. oraz Scania CN94OmniCity ? w liczbie ok. 70 szt. Do tego dochodzą tak zasłużone marki dlawłoskiej motoryzacji jak De Simon, Inbus czy Autodromo BusOtto. W ramachnowszych dostaw (z 2010 roku) firma wzmocniła swoją flotę o takie pojazdy jak:Iveco Citelis 12M CNG (6), MAN Lion`s City G CNG (5) oraz BredaMenarinibusVivacity (3). I zapewne ci sami producenci brali udział także w tegorocznymprzetargu ACTV, w którym złożono aż sześć ofert.

Przypomnijmy, że dotychczas polski producent dostarczyłwłoskim przewoźnikom ponad 500 autobusów i trolejbusów. Pierwsze jamnikizadebiutowały na Półwyspie Apenińskim w 2003 roku. Były to trolejbusy Trollino18 dla Rzymu oraz przegubowe Urbino dla Salerno. W kolejnych latach Solarisapojawiły się m.in. w Anconie, Bari, Bielli, Bolonii, Cagliari, Chieti, Como,Genui, Mediolanie, Modenie, Neapolu, Parmie, Pizie i San Remo. Rekordowy podwzględem dostarczonych autobusów był rok 2014, w którym do włoskich klientówprzyjechały 102 sztuki. Z kolei w 2015 r. klientowi z Novary dostarczono 500.Solarisa. A to dopiero początek apenińskiej ekspansji. W styczniu br. polskiproducent wygrał przetarg na dostawę 300 szt. międzymiastowych autobusówInterUrbino do firmy Cotral, przedsiębiorstwa transportu publicznego z siedzibąw Rzymie. Umowa ramowa o wartości blisko 110 milionów euro zakłada, że Solaris przekażełącznie aż 300 pojazdów w ciągu najbliższych czterech lat. Jeszcze w tym roku firmazrealizuje pierwszą część zamówienia, która będzie dotyczyć najprawdopodobniej122 autobusów. Oprócz sprzedaży transakcja obejmuje także 10-letnieserwisowanie pojazdów.