Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris ponownie w Świnoujściu

infobus
30.09.2013 21:02
Dwa fabrycznie nowe Solarisy Urbino 12 zasiliły tabor Spółki „Komunikacja Autobusowa”w Świnoujściu. Zostaną skierowane do obsługi linii nr 290, tzw. Linii Europejskiej, wiodącej z centrum Świnoujścia do nadmorskich kurortów w Niemczech. Linia obsługiwana jest wspólnie z niemieckim przewoźnikiem Ostseebus. Nowe Solarisy zastąpią na tej linii wysłużone prawie 20-letnie autobusy MAN NL202. W roku 2010 spółka zakupiła partię 10 SU12. Kursują one na liniach miejskich przewoźnika. Ponieważ zostały one zakupione ze środków UE i przypisane tylko do linii miejskich, przewoźnik nie mógł ich wykorzystać do obsługi linii 290. Autobusy dostarczone obecnie nie muszą spełniać tego warunku.
Dwa fabrycznie nowe Solarisy Urbino 12 zasiliły tabor Spółki „Komunikacja Autobusowa”w Świnoujściu. Zostaną skierowane do obsługi linii nr 290, tzw. Linii Europejskiej, wiodącej z centrum Świnoujścia do nadmorskich kurortów w Niemczech. Linia obsługiwana jest wspólnie z niemieckim przewoźnikiem Ostseebus. Nowe Solarisy zastąpią na tej linii wysłużone prawie 20-letnie autobusy MAN NL202. W roku 2010 spółka zakupiła partię 10 SU12. Kursują one na liniach miejskich przewoźnika. Ponieważ zostały one zakupione ze środków UE i przypisane tylko do linii miejskich, przewoźnik nie mógł ich wykorzystać do obsługi linii 290. Autobusy dostarczone obecnie nie muszą spełniać tego warunku.

Solaris z Urbino 12 z 2010 roku w obsłudze sezonowej linii nr 6Dwa fabrycznie nowe Solarisy Urbino 12 zasiliły tabor Spółki „Komunikacja Autobusowa”w Świnoujściu. Zostaną skierowane do obsługi linii nr 290, tzw. Linii Europejskiej, wiodącej z centrum Świnoujścia do nadmorskich kurortów w Niemczech. Linia obsługiwana jest wspólnie z niemieckim przewoźnikiem Ostseebus. Nowe Solarisy zastąpią na tej linii wysłużone prawie 20-letnie autobusy MAN NL202.W roku 2010 spółka zakupiła partię 10 SU12. Kursują one na liniach miejskich przewoźnika. Ponieważ zostały one zakupione ze środków UEi przypisane tylko do linii miejskich, przewoźnik nie mógł ich wykorzystać do obsługi linii 290. Autobusy dostarczone obecnie nie muszą spełniać tego warunku.

Nowe nabytki są prawie takie same, jak ich starsi bracia. Posiadają klimatyzację kabiny kierowcy, monitoring, układ drzwi 2-2-0. Wnętrze jest podobnie zaaranżowane łącznie z taką samą tapicerką. Różnica jest taka, iż nowe autobusy mają rurki poręczowe wykonane ze stali nierdzewnej, przez co nie będą korodować przy podłodze. Sama kabina kierowcy jest nieco wygodniejsza, niż w starszych egzemplarzach. Nowe autobusy różnią się od poprzednich Solarisów zawieszeniem przednim. W nowych egzemplarzach jest sztywna belka, przez co autobusy nie będą „bujać się”na zakrętach. Ma to szczególne znaczenie przy eksploatacji w Niemczech, gdyż po drugiej stronie granicy trasa linii przebiega miejscami ciasnymi krętymi uliczkami, na których to zawieszenie zda egzamin.

 
MAN NL202 obsługujący linię nr 290 Europejską. Wkrótce w obsłudze tej linii pojawią się nowe Solarisy Urbino 12Setra S415 NF niemieckiego przewoźnika Ostseebus obsługująca linię nr 290
 
„Komunikacja Autobusowa”w Świnoujściu posiada już 12 Solarisów Urbino 12, w tym 10 z roku 2010 i 2 z roku 2013. Do tego doliczyć należy 8 autobusów typu MAN z lat 1993-1996, które obsługują głównie Linię Europejską, linię do Międzyzdrojów, sezonową linię nr 1 oraz służą jako rezerwa. Średnia wieku taboru to 8,9 lat. Spółka obsługuje 2 linie wykraczające daleko poza obszar Gminy Świnoujście –linię nr 290 Europejką do Niemiec oraz linię nr 10 do Międzyzdrojów oraz 5 linii miejskich stałych i 2 linie miejskie kursujące w sezonie letnim.