Solaris najbliżej zwycięstwa na trzy autobusy dla MZK Żywiec
18 października Miejski Zakład Komunikacyjny w Żywcu otworzył oferty w ponowionym przetargu na leasing operacyjny trzech fabrycznie nowych autobusów spalinowych klasy MAXI.
Pojazdy mają być dostarczone w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy.
PREMIA ZA TECHNIkę
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę niezmiennie na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (30%), warunków gwarancji (10%).
W przypadku parametrów technicznych, MZK stoi twardo na swoich poprzednich wymaganiach i w dalszym ciągu tak samo jak poprzednio punktuje następujące rozwiązania:
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i podwozia – aluminium lub stal nierdzewna – 25 pkt,
- pojemność silnika od 9 dm3 do 11 dm3 – 20 pkt,
- drugie i trzecie drzwi otwierane odskokowo – przesuwnie na zewnątrz – 15 pkt,
- silnik tej samej marki co pojazd – 15 pkt,
- rozwiązanie technologiczne silnika i układu wydechowego pozwalające na zastosowanie tylko jednego z układów SCR lub EGR przy zachowaniu obowiązujących norm czystości spalin – 15 pkt,
- szyba przednia dzielona w pionie – 5 pkt,
- panele boczne pod linią okien dzielone pionowo i poziomo – 5 pkt.
Dwie oferty
Na te kryteria nakładamy dwie złożone dzisiaj oferty:
- od Solaris Bus & Coach w konsorcjum z Millenium Leasing z autobusami Urbino 12 na sumę 3.216.023 PLN netto / 3.955.709,52 PLN brutto, co daje jednostkową cenę pojazdu na poziomie 1.072.007 PLN netto;
- od mLeasing z autobusami Scania Citywide 12 LF na sumę 3.684.025 PLN netto / 4.531.351 PLN brutto , co daje jednostkową cenę pojazdu na poziomie 1.228.008 PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei budżet zamawiającego to 4.059.000 PLN brutto.
Żywieckie autobusy
Autobusy dla Żywca mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm licząc od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, o szerokości minimum 1100 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma zawierać się w przedziale od 7,5 dm3 do 11 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść co najmniej 220 kW. Autobusy będą wyposażone w sześciobiegową skrzynię biegów ze zintegrowanym retarderem.
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia pasażerskie wykonane z tworzywa sztucznego lub stalowe, wyklejone wykładziną tapicerowaną „twarde” z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei stanowisko kierowcy to kabina wydzielona, typu półzamkniętego lub zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, nie powodująca refleksów i nie ograniczająca pola widzenia kierowcy. Siedzenie kierowcy ma być pneumatycznie amortyzowane, z regulacją wysokości i odległości od kierownicy, wyposażone w zagłówek i lewy podłokietnik.
System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne diodowe oraz tablica wewnętrzna o czerwonym lub pomarańczowym kolorze liter, a także tablica informacyjna (wyświetlacz LCD) o przekątnej minimum 23 cali – dająca możliwość wyświetlania danych o trasie – umieszczona z przodu autobusu.