Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris na Persontrafik 2016: dwa gazowce i jeden elektryk

infobus
19.10.2016 12:08

Wczoraj ruszyły najważniejsze targi na skandynawskim rynku autobusowym – Persontrafik. Solaris pokazał w Goeteborgu trzy pojazdy Nowy Urbino 12 CNG, Urbino 15 LE CNG jak również Bus of the Year 2017 ? Nowy Urbino 12 electric. Przedstawiciel nowej generacji elektrobusów już spotkał się zdużym zainteresowaniem ? m.in. podczas targów w Hanowerze i Kielcach. Efekt?Pierwsze tego typu egzemplarze już zostały zamówione przez kilku operatorów zNiemiec, Polski i Finlandii.

Co ciekawe, w Szwecji Solaris pokaże także pojazd IIIgeneracji – Urbino 15 LE CNG. To jeden z bestselerów na skandynawskim rynku ? oczywiściew wersji CNG. Polski producent dostarczył już do Szwecji i Norwegii ponad 400pojazdów wyposażonych w silniki na biogazu i biopaliwa HVO.

Nowa generacja gazowców

Natomiast na pewno największe wśród skandynawskichzainteresowanie klientów wzbudzi Nowy Urbino 12 CNG. Debiutant z IAA iTRANSEXPO, wykorzystuje zalety Solarisa nowej generacji, takie jak lekkakonstrukcja, nowoczesny układ jezdny, lekki szkielet czy przestronna ikomfortowa przestrzeń pasażerska.

Jednostkę napędową w nowym gazowym modelu stanowi sprawdzonysilnik marki Cummins ISLG o mocy 320 KM, spełniający normę Euro6, a wprezentowanym egzemplarzu sprzężony ze skrzynią biegów Voith Diwa6. Nowośćstanowi technologia montażu butli z gazem ziemnym. Pięć kompozytowychzbiorników jest umieszczonych na dachu autobusu wzdłużnie, nie zaś poprzecznie,jak było to w poprzedniej wersji Urbino. Ponadto nowa technologia budowypojemników pozwala na oszczędność nawet 80 kilogramów w zależności odkonfiguracji. Dzięki położeniu wzdłuż autobusu, zredukowano także liczbęzaworów butli. Prezentowany na targach model posiada zbiorniki z gazem opojemności 1575 l. Producent oferuje w tym zakresie także butle o powiększonejpojemności 1875 litrów lub mniejsze o pojemności 1260 litrów. Dzięki temu autobusmożna idealnie dopasować do potrzeb przewoźników.

W gazowym Solarisie nowej generacji zawór tankowania gazuznajduje się w tym samym miejscu co wlew paliwa w jego spalinowym odpowiedniku.W rezultacie ani układ siedzeń, ani wnętrze gazowca, ani też budowa kabinykierowcy nie uległy zmianie w stosunku do autobusu diesla. Podobnie jak i innemodele nowej generacji Solarisa, pojazd charakteryzuje się przestrzennym ijasnym wnętrzem, w którym wykorzystano znane już w Solarisach, nowoczesnerozwiązania, takie jak oświetlenie LED, efektywna klimatyzacja czy ładowarkiUSB, dzięki którym podróż nowym gazowcem staje się niezwykle komfortowa. Wautobusie znajdują się 33 miejsca siedzące, w tym 16 dostępnych jest z niskiejpodłogi.

Co dalej?

Portfel autobusów Solaris nowej generacji z miesiąca namiesiąc się powiększa. Firma zaczęła wdrażania IV generacji od najbardziejpopularnych modeli: Urbino 12 i Urbino 18. Podczas IAA do standardowej gamydołączyły wersje Hybrid i CNG, a w Kielcach zadebiutował Nowy Urbino 10,5.

W najbliższym czasieSolaris pokaże Nowy Urbino 12 LE, a także Nowy Urbino 18 CNG i Nowy Urbino 18electric.