Solaris komentuje swoją sprzedaż: „Rozważamy różne opcje”
Producent autobusów Solarisna sprzedaż – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”. Gazeta powołując sięna swoje źródła podaje, że powodem decyzji nie są uwarunkowania rynkowe, aleprzyczyny osobiste. Chętnych na wielkopolskiego producenta nie brakuje. W grzesą m.in. podmioty z Chin i Turcji.
Jak donosi „DziennikGazeta Prawna” zainteresowanych podmiotów jest siedem. Ofertę może złożyćrównież Polski Fundusz Rozwoju. Gazeta powołując się na swoje źródła w PFR,podaje jednak, że nie chodzi tutaj o nacjonalizację spółki tylko o objęcie20-30 proc. udziałów w firmie i dalszą kooperację z prywatnym inwestorem.
„Dziennik GazetaPrawna” pisze, że Solange i Krzysztof Olszewscy – właściciele firmy -badają opcję sprzedaży pakietu 100 proc. udziałów w Solarisie. Wprzeprowadzeniu transakcji ma pomóc niemiecka firma Goetzpartners. Dziennikjednak podaje, że ani niemiecki MAN, ani Mercedes nie są zainteresowane kupnempolskiego producenta.
Zaangażowanie PFR w kupnoSolarisa zdaniem źródeł „DGP”, wpisuje się w Strategię na rzeczOdpowiedzialnego Rozwoju. Jednym z jej kluczowych elementów jest bowiemwdrożenie w Polsce programu elektromobilności. Elektryczne autobusy byłybyzatem jego idealnym uzupełnieniem.
Komentarz Solarisa
O sprzedaży wielkopolskiegoproducenta mówiło się od dawna, natomiast w ostatnim czasie te działania nabrałyna tyle dynamicznego tempa i elektromobilnego tła, że zaczęła o nich pisaćogólnopolska prasa. O komentarz poprosiliśmy Mateuszu Figas szewskiego,rzecznika prasowego Soalris Bus & Coach:
-„Firma Solarisw roku 2017 zanotowała rekord sprzedanej liczby pojazdów i osiągniętychprzychodów. Równie optymistycznie wygląda portfolio zamówień spółki na rok2018. Już w tej chwili liczba zamówionych autobusów i trolejbusów przekraczaponad 1400 pojazdów i zapewnia pełne obłożenie produkcji do końca październikatego roku. Z tego bardzo dużą część stanowią kontrakty na dostawę pojazdów znapędem elektrycznym. Firma Solaris jest w tej chwili jednym z czołowychproducentów autobusów elektrycznych w Europie, a autobus Solaris Urbino 12electric zdobył tytuł najlepszego autobusu miejskiego w Europie w roku 2017.Pojazdy marki Solaris obecne są na czterech kontynentach w 32 państwach w ponad700 miastach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Takdynamiczny rozwój przedsiębiorstwa, którego właścicielami w 100% są PaństwoSolange i Krzysztof Olszewscy, wymaga dużych nakładów inwestycyjnych na badaniai rozwój oraz inwestycji w zasoby produkcyjne, sieć sprzedaży i serwisu. Przezostatnich dwadzieścia lat firma Solaris finansowała swój rozwój zarówno ze środkówwłasnych, jak i kapitału dłużnego. Wielokrotnie też na przestrzeni dwóch dekadwłaściciele Spółki otrzymywali propozycje wsparcia rozwoju firmy od partnerówpolskich i zagranicznych. Takie propozycje są zawsze sprawdzane pod kątempotencjalnych korzyści dla rozwoju polskiej marki Solaris.”
„