Solaris i pierwsze przegubowe elektrobusy
Niemiecka firma Braunschweiger Verkehrs AG potwierdziła zamówienie na cztery, przegubowe niskopodłogowe elektrobusy Solaris Urbino 18 electric o długości 18 m. Pojazdy zostaną dostarczone na przestrzeni przyszłego roku. To zamówienie potwierdza doskonałą współpracę niemieckiego operatora z polskim producentem autobusów – Solaris Bus &Coach, a także z innymi uczestnikami tego pionierskiego projektu: Vossloh Kiepe –dostawcy układów elektrycznych i Bombardier –dostawcy systemu do indukcyjnego ładowania pojazdów. Będą to najprawdopodobniej pierwsze przegubowe elektrobusy eksploatowane na normalnych liniach w Europie –a na pewno w Niemczech. Zamówienie jest efektem realizowanego projektu badawczego, współfinansowanego przez rząd federalny. W jego pierwszym etapie do codziennej obsługi zostanie skierowany pierwszy zamówionych elektrobus –Solaris Urbino 12 electric o długości 12 m, w którym zostanie zainstalowany silnik trakcyjny o mocy 240 kW firmy Vossloh Kiepe wraz system zarządzania energią i elektroniką sterującą. Z kolei Bombardier dostarczy system PRIMOVE, indukcyjnego zasilania, który dodatkowo będzie wsparty poprzez tradycyjne ładowanie plug-in. Elektryczne Urbino wejdzie do eksploatacji pod koniec 2013 r.