Solaris dostawcą pierwszych autobusów hybrydowych w Szwajcarii

infobus
02.01.2007 23:47
Schemat systemu Allison EV, stanowiącego główną część układu napędowego hybrydowego Solaisa. Fot. Solaris Bus &CoachKlawiatura sterująca układem napędowym autobusu. Fot. Solaris Bus &CoachSchemat ideowy napędu hybrydowego zastosowanego w autobusie Solaris Urbino 18. Rys. Solaris Bus &CoachSchemat ideowy napędu hybrydowego zastosowanego w autobusie Solaris Urbino 18. Rys. Solaris Bus &Coach
Największe prywatne przedsiębiorstwo autobusowe w Szwajcarii –grupa Eurobus z siedzibą w Windisch, złożyło w Solaris Bus &Coach zamówienie na dostawę autobusu Solaris Urbino 18 Hybrid. Jest to już kolejny pojazd wyposażony w napęd hybrydowy, jaki producent z podpoznańskiego Bolechowa sprzedał w ciągu kilkunastu tygodni od premiery tego produktu.Grupa Eurobus zamówiła autobus przegubowy z innowacyjnym napędem hybrydowym dla jednej ze swojej spółek, firmy Regionalbus, obsługującej transport w mieście Lenzburg. Szwajcarzy są narodem o bardzo dużej „świadomości ekologicznej”, poza tym w kraju tym dostępne są środki finansowe, aby tę ekologiczną świadomość wdrożyć w życie. Dostawa autobusu hybrydowego marki Solaris jest przewidziana na koniec kwietnia 2007 roku –mówi Solange Olszewska, wiceprezes Solaris Bus &Coach S.A. Mamy nadzieję, że wkrótce grono nabywców naszych autobusów wyposażonych w napęd hybrydowy powiększy się, głównie o odbiorców niemieckich. W tej chwili trwają właśnie rozmowy handlowe z Bremą oraz Lipskiem.Przypomnijmy, że autobus z napędem hybrydowym Solaris Urbino Hybrid swój premierowy pokaz miał na targach pojazdów użytkowych we wrześniu tego roku w Hanowerze, a miesiąc później został zaprezentowany polskiej publiczności podczas targów Transexpo w Kielcach. Solaris Urbino 18 Hybrid zdobył medal Targów Kielce dla najlepszego produktu targowego. Pierwszy egzemplarz Solarisa Urbino 18 Hybrid został sprzedany przedsiębiorstwu komunikacji miejskiej DVB AG z Drezna.
 
Dane techniczne autobusu Solaris Urbino 18 Hybrid
Długość/szerokość/wysokość
18000 / 2550 / 3225 [mm]
Silnik
Cummins ISLe4 340hp
System napędu hybrydowego
GM Hybrid Allison EP50
jednostka napędowa
Allison EV50
układ magazynowania energii
baterie NiMH
elektronika mocy
Dual Power Inverter Module
elektronika sterująca
HCM
Oś przednia
ZF RL 75 EC (oś niezależna)
Oś napędowa
ZF AV 132
Oś tylna
ZF AVN 132
Zawieszenie
ECAS II z funkcją przyklęku prawej strony, podnoszenia i opuszczenia autobusu;przyklęk prawej strony o około 70 mm, podnoszenie o około 60 mm
Zbiornik paliwa
250 l
Zbiornik AdBlue
40 l
Układ drzwi
2-2-2