Solaris dostarczy dwa autobusy dla KM Łomianki. Z silnikami Diesla
14 grudnia Komunikacja Miejska Łomianki podpisała umowę z Solaris Bus & Coach na dostawę dwóch, niskopodłogowych autobusów z napędem konwencjonalnym.
Mają one być dostarczone do przewoźnika w ciągu 9 miesięcy od podpisania kontraktu, czyli powinny trafił pod Warszawę pod koniec wakacji 2024.
PUNKTACJA PRODUCENTÓW
Zanim przejdziemy do wyniku postepowania, przypomnijmy, jakie parametry techniczno-eksploatacyjne preferowały Łomianki:
- wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania, nitowania lub spawania na całej wysokości licząc od dolnej krawędzi autobusu do podszybia – 10 pkt,
- konstrukcja szkieletu podwozia - stal odporna na korozję, nierdzewna wg PN-EN10088 – 5 pkt,
- termin realizacji zamówienia do 7 miesięcy – 10 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 5 pkt,
- udzielenie gwarancji na całość pojazdu na 3 lata – 5 pkt.
JEDNA OFERTA
Tak jak już informowaliśmy wcześniej - KM Łomianki przyzwyczaiły nas do zakupu autobusów po dwie sztuki rocznie i … marki Solarisa. Jedyną nowością, która znajduje się w najnowszych zapisach SWZ to kryterium terminu dostawy autobusów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ostatecznie tylko Solaris przedstawił KM propozycję zakupu dwóch Urbino 12 za 3.567.000,00 PLN brutto, co daje jednostkową cenę tego typu pojazdu na poziomie1.450.000 PLN netto.
Dodajmy, że wcześniej Komunikacja Miejska Łomianki wybrała ofertę na obsługę złotówkowego kredytu długoterminowego pod tę inwestycyjne. Finansowanie zapewni KM firma Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach, a całkowity koszt kredytu wyniesie 543,364,61 zł.
AUTOBUSY DLA ŁOMIANEK
KM Łomianki zamawia autobusy o długości od 11,8 do 12,2 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi maksymalnie 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości efektywnej nie mniejszej niż 1 150 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 190 kW. Producent silnika musi posiadać zorganizowany serwis w Polsce o czasie reakcji na zgłoszenie naprawy i jej wykonanie w ciągu 4 dni.
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia pasażerskie o ergonomicznym kształcie, tj. z odpowiednio nachylonym siedziskiem i oparciem, przednia krawędź wkładki tapicerskiej siedziska powinna być łagodnie zaokrąglona i płynnie przechodzić w przednią krawędź siedziska. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia będą wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką, w wykonaniu łatwo wymienialnym. KM zaleca producentom, aby bezpośrednio za pierwszymi drzwiami, był umieszczony tzw. fotel „półtora” w miejsce foteli podwójnych.
Z kolei kabina kierowcy ma być typu zamkniętego, a dostęp do niej ma odbywać się wydzielonym wejściem dla prowadzącego przez przednie skrzydło pierwszych drzwi sterowane osobno i niezależnie, z zachowaniem minimalnej szerokości wejścia dla pasażerów 550 mm oraz przez dodatkowe drzwi wewnętrzne z przestrzeni pasażerskiej. Informacja dla pasażerów to przede wszystkim tablice kierunkowe zewnętrzne, a także monitory wewnętrzne.
Tablice zewnętrzne będą wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym. Wewnątrz pojazdów zamontowane mają być tablice: boczna i podsufitowa - wykonane w oparciu monitory LCD. Ich głównym celem będzie prezentacja trasy i kolejnych przystanków. Dodatkowo pojazdy będą wyposażone w system zliczania pasażerów. Tabor Komunikacji Miejskiej Łomianki powiększy się o dwa nowe autobusy. Mają one być dostarczone do przewoźnika w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.
Historyczny zapis przetargu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cfb09139-680e-11ee-a60c-9ec5599dddc1