Solaris dostarczy dla KM Rybnik i nowe, i używane autobusy
13 czerwca Komunikacja Miejska Rybnik otworzyła ofertę w powtórzonym przetargu na leasing używanego autobusu klasy MAXI.
Za pierwszym razem operator nie otrzymał żadnych ofert, natomiast dzisiaj - za drugim razem - w Rybniku pojawił się Solaris, który zaproponował KM model Urbino 12. Przypomnijmy, że 31 maja śląska firma otworzyła ofertę na zakup używanego pojazdu hybrydowego klasy MEGA – także od Solarisa. Najprawdopodobniej dołączy on do 11 zamówionych już wcześniej pojazdów Solaris Urbino 12 hybrid. Ale już w wersji MEGA. Równolegle miasto zamknęło I etap wodorowego projektu, w ramach którego podpisano umowę na dostawę 20 sztuk Nesobusów.
MAXI POWTÓRKA
29 maja Komunikacja Miejska w Rybniku powtórzyła przetarg na autobus solowy, który ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2014 roku. Jego przebieg nie może być większy niż 700 000 km. Przypomnijmy, że za pierwszym razem przygotowany budżet wynosił 260.000 PLN i do tego postępowania nie zgłosił się nikt. Teraz mamy jedną ofertą od Solarisa na sumę 341.940 PLN brutto, z kolei kwota przygotowana przez zamawiającego to 369.000 PLN brutto, czyli możemy mówić o sukcesie przetargowym i wyłonieniu dostawcy.
Teoretycznie KM Rybnik będzie punktował teraz tę ofertę w dwóch kryteriach: ceny (60%), kryteriów technicznych (40%)., gdzie:
- okres gwarancji całopojazdowej – gwarancja wyższa niż 48 miesięcy – ma 30 pkt,
- zużycie paliwa przez autobus standardowy według testu SORT-2 - poniżej 30,01 l/100 km – 10 pkt.
Przypomnijmy, że napęd autobusu używanego ma być realizowany przez silnik 4 lub 6-cylindrowy, o mocy 200 kW (solo). Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6. Wymagany układ drzwi w autobusie o długości 12 m to 2-2-0. Zamawiający chce, aby stanowisko pracy kierowcy było oddzielone od przedziału pasażerskiego poprzez przeszklenie. Autobusy muszą być wyposażone w alkomat wykrywający obecność alkoholu w wydychanym przez kierowcę powietrzu oraz blokujący możliwość uruchomienia silnika pojazdu w przypadku wykrycia obecności alkoholu w wydychanym powietrzu. W przestrzeni pasażerskiej mają znaleźć się porty USB. Siedzenia będą o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia muszą być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Tablice zewnętrzne autobusów mają być wykonane w technologii LED RGB i powinny mieć możliwość wyświetlania treści w kolorze: białym jaskrawym lub bursztynowym. Zamawiający nie wymaga montażu monitorów wewnętrznych. fot. UM Rybnik
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MEGA hybryda
Oprócz autobusu solowego, spółka KM Rybnik szukała też używanej hybrydy klasy MEGA. Pojazd ten miał mieć rok produkcji nie wcześniej niż 2016, a przebieg nie większy niż 500 000 km. Napęd autobusów miał być realizowany przez silnik 4 lub 6-cylindrowy, o mocy 220 kW (przegub) z normą emisji spalin Euro 6. Wymagany układ drzwi w autobusie 18 metrowym – 2-2-2-2.
Pod zakup pojazdu śląska firma przygotowała kwotę 1.725.000.00 PLN netto. Przy takich wymogach, 31 maja KM Rybnik otrzymała jedną ofertę od konsorcjum PKO Leasing i Solaris z modelem nU18 Hybrid w cenie 1.472.942,40 PLN brutto, która spokojnie zmieściła się w rybnickim budżecie.
Czekamy zatem na podwójny wybór najkorzystniejszych ofert w zakresie „używek”, umowy i przyjazd pojazdów z logo Solarisa.