Solaris Bus & Coach – wyniki w I kwartale
W pierwszym kwartale br. Solaris Bus & Coach podpisał umowy z zagranicznymi klientami na dostawę aż 263 autobusów miejskich i trolejbusów. Ogólna liczba zamówień na rok 2004 wynosi obecnie 415 sztuk, z czego 206 autobusów zostało zamówionych przez stałych klientów firmy. Ten rząd wielkości zamówień stanowi 80% planowanej w tym roku produkcji spółki. Produkty Solaris Bus & Coach trafią do odbiorców zagranicznych w całej Europie m.in. do Niemiec (Berlin, Bochum, Monachium, Reutlingen, Troisdorf), Włoch (Como, Neapol), Łotwy (Ryga), Estonii (Tallinn), Francji (Narbonne), Słowacji (Koszyce), Czech (Olomunc, Ostrava), Szwajcarii (Winterthur, Chur, Kreuzlingen, La Chaux-de-Fonds, Swiss Post) i Austrii (Götzis/Voralberg). W kraju autobusy i trolejbusy Solaris zamówione zostały przez Kraków, Tychy, Jaworzno, Gdynię, Augustów i Poznań.
Przywiązanie klientów do Solaris Bus & Coach przejawia się nie tylko w kolejnych kontraktach, ale także we współpracy – nazwijmy ją innej niż handlowa. Niemiecka Bogestra ( Bochum-Gelsenkirchener Strassenbahnen AG ) wspólnie z Solaris Bus & Coach przeprowadziły konkurs na znalezienie imienia dla zielonego jamnika, który jest maskotką autobusów marki Solaris Urbino. Dzięki temu jamnik w Bochum nosi imię Poldi. Celem akcji było przede wszystkim przybliżenie mieszkańcom regionu Bogestry marki Solaris. W Polsce krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne mogło przekonać się, że Solaris Bus & Coach potrafi elastycznie dostosowywać się do potrzeb klienta. Z początkiem 2004 roku rozpoczęto wspólnie produkcję 50 autobusów miejskich Urbino12. Dzięki temu, że końcowy montaż pojazdów odbywa się w krakowskim MPK, udało się zachować tamtejsze miejsca pracy. Jak mówi Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus & Coach – ” Klient stoi u nas zawsze na pierwszym miejscu. Od niego dowiadujemy się co w naszych autobusach można zrobić jeszcze lepiej. Jest dla nas rzeczą bardzo ważną, aby poznawać naszych klientów osobiście. Doświadczenie pokazuje, że otwarte, bezpośrednie rozmowy są bardziej skuteczne, ponieważ pozwalają szybciej nawiązywać porozumienie z klientami. Wszystko to przekłada się na sukces sprzedaży.” Warto tutaj dodać, że prezes Krzysztof Olszewski w marcu br. otrzymał II nagrodę w konkursie Huzar Europy, organizowanym przez „Puls Biznesu” i radiową „Trójkę”. Konkurs skierowany był do najlepszych polskich eksporterów na rynki Unii Europejskiej.