TransInfo Archiwum|Infobus|Producenci|Solaris Bus & Coach S.A. – podsumowanie pierwszego półrocza 2006
Solaris Bus & Coach S.A. – podsumowanie pierwszego półrocza 2006
infobus
02.08.2006 23:11
Solaris Bus & Coach S.A. – podsumowanie pierwszego półrocza 2006
W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku firma Solaris Bus &Coach sprzedała łącznie 205 pojazdów. Z tej liczby nieco ponad połowa autobusów zostało sprzedanych klientom zagranicznym. Mapa, na której zaznaczeni są zagraniczni klienci spółki powiększyła się o kolejne dwa państwa: Danię i Norwegię. Po pierwszych sześciu miesiącach roku 2006 Solaris utrzymuje pozycję lidera w segmencie niskopodłogowych autobusów miejskich. Druga połowa roku zapowiada się jeszcze ciekawiej. Podczas wrześniowych targów w Hanowerze Solaris Bus &Coach S.A. zaprezentuje premierowe produkty, w tym autobus o napędzie hybrydowym.
Od stycznia do czerwca bieżącego roku do polskich klientów trafiło łącznie 99 pojazdów marki Solaris. Tradycyjnie największą grupę stanowiły niskopodłogowe autobusy miejskie Solaris Urbino, których sprzedano 82 sztuki. Drugie w kolejności były trolejbusy Solaris Trollino. Aż osiem takich pojazdów zakupiło PKT Gdynia. Do przewoźników turystycznych dostarczono 7 autokarów Solaris Vacanza. W pierwszej połowie roku Solaris sprzedał też jeden pojazd specjalny. Była nim stacja do poboru krwi zbudowana na bazie autokaru Solaris Vacanza 13, którą zakupiło Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Warszawy.
Na uwagę zasługuje fakt, iż wśród 82 Solarisów Urbino, aż 14 z nich to autobusy napędzane CNG, czyli sprężonym gazem ziemnym. Pojazdy te trafiły do przewoźników z Rzeszowa, Radomia i Zamościa. Duża popularność tego typu pojazdów w rejonach południowo-wschodniej Polski spowodowana jest m.in. korzystnym usytuowaniem surowca stanowiącego paliwo do autobusów CNG.
Sprzedaż na polskim rynku 82 niskopodłogowych autobusów miejskich dała po raz kolejny firmie Solaris Bus &Coach pozycję lidera w tym segmencie.
„Generalnie pierwsze półrocze na rynku polskim należy uznać za udane. Dla porównania w pierwszych sześciu miesiącach roku 2005 sprzedaliśmy w Polsce 29 sztuk Solarisów aby ostatecznie cały rok zakończyć wynikiem 123 autobusów. Teraz po pierwszych sześciu miesiącach dostarczyliśmy już 99 autobusów, a przed nami rozstrzygnięcie jeszcze kilku dużych przetargów, jak np. w Warszawie na 100 autobusów. To może więc być wyjątkowo dobry rok na rynku polskim.”–komentuje Krzysztof Olszewski prezes Solaris Bus &Coach S.A.
Na rynkach zagranicznych spółka od początku roku do końca czerwca sprzedała łącznie 106 pojazdów. Tradycyjnie już najwięcej odbiorców Solarisów pochodzi z Niemiec, gdzie spółka sprzedała w pierwszych sześciu miesiącach tego roku 51 autobusów. Kolejne miejsca zajęły: Słowacja – 20 sztuk, Czechy –13, Francja –8, Szwajcaria –7, Szwecja –4, Estonia –2, Włochy -1.
Należy zaznaczyć, że w pierwszym półroczu Solaris Bus &Coach podpisał kontrakty na dostawę autobusów po raz pierwszy do Danii i Norwegii.
Klient z Danii to firma Sporveje z miejscowości Aarhus (drugiego pod względem liczby ludności miasta w Danii). Cztery autobusy Solaris Urbino 18 zostaną dostarczone do klienta w październiku 2006. Z kolei klientem z Norwegii jest firma Norgesbus z Oslo, gdzie pierwsze z łącznie dziewięciu Solarisów dojadą jeszcze w lipcu.
„Sytuacja na rynku eksportowym odzwierciedla niepewność naszych klientów, którzy wyczekują na moment wprowadzenia normy euro4 dotyczącej emisji spalin (norma zacznie obowiązywać od października 2006). Większość naszych klientów czeka z zamówieniami na drugą połowę roku, która z pewnością przyniesie znaczne ożywienie w branży. Oczywiście nasze plany na poziomie ponad 700 sprzedanych autobusów w roku 2006 nadal podtrzymujemy.”–deklaruje Krzysztof Olszewski prezes Solaris Bus &Coach S.A.
Tradycyjnie już początek jesieni to dla Solaris Bus &Coach okres wystaw targowych. Nie inaczej jest tym razem. Solaris Będzie obecny na targach IAA w Hanowerze w dniach 20-28 września i w Kielcach na targach Transexpo w dniach 4-6 października.
Podczas targów odbędzie się premiera najnowszego produktu firmy jakim jest autobus z napędem hybrydowym.
„Mamy nadzieję, że ten autobus stanie się naszym kolejnym hitem sprzedażowym, zarówno na rynkach eksportowych jak i w Polsce.”–mówi Krzysztof Olszewski.