Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris bierze się za Benelux

infobus
22.12.2011 00:04
Solaris wzmacnia swoją europejską siatkę handlową. W ostatnich tygodniach polska firma utworzyła nowe przedstawicielstwa sprzedaży w czterech krajach: Belgii, Luksemburgu, Holandii i Słowacji. W dwóch pierwszych krajach Solaris jest reprezentowany przez spółkę Bus &Coach Trading, której szefem jest Pascal Debaille. Wcześniej pracował on w branży, sprzedając w Belgii i Luksemburgu autobusy jednej z czołowych marek europejskich. Z kolei na rynku holenderskim Solaris podpisał umowę o współpracy z firmą MTC. MTC Groep BV jest spółką, która świadczy usługi dla transportu publicznego na terenie Holandii. W ramach MTC, bezpośrednio za sprzedaż produktów firmy Solaris na tamtejszym rynku są odpowiedzialni Hüseyin Taskent oraz Nelson Gutierrez. –„Kraje Beneluksu to rynki o bardzo specyficznych wymaganiach względem transportu publicznego –mówi Małgorzata Olszewska, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Solaris –Wierzę jednak, że dzięki naszej dobrej ofercie, którą elastycznie jesteśmy w stanie dostosować do lokalnych wymagań w najbliższym czasie pojazdy marki Solaris zagoszczą także w tych krajach.”
W Belgii i Luksemburgu firma Solaris jest reprezentowana przez spółkę Bus &Coach Trading, której szefem jest Pascal Debaille Przedstawiciel Solarisa na Holandie - Hüseyin Taskent z MTC Groep BVPrzedstawiciel Solarisa na Holandie - Nelson Gutierrez z MTC Groep BV.Na Słowacji została utworzona spółka Solaris Slovakia, której dyrektorem jest Lubomir Melichar.
Z kolei na Słowacji, gdzie Solarisy są już bardzo dobrze znane, między innymi w Bratysławie czy w Koszycach, dotychczas sprzedaż realizowana była przez Solaris Czech. Teraz na Słowacji została utworzona spółka Solaris Slovakia, której dyrektorem jest Lubomir Melichar. Jest on związany od wielu lat z branżą komunikacji publicznej, w szczególności autobusowej. Doświadczenie zbierał między innymi pracując u przewoźnika autobusowego w Koszycach, gdzie miał okazję poznać produkty marki Solaris.
Małgorzata Olszewska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Solaris
Wzmocnienie europejskiej siatki handlowej ma pomóc Solarisowi w kolejnych latach, kiedy polski rynek nie będzie już zamawiał tak dużo autobusów jak obecnie. Można powiedzieć, że to konieczne wzmocnienia na „chude lata”. Aktualna roczna produkcja Solarisa to obecnie blisko 1200 pojazdów. Przychody firmy od roku 2000 urosły aż o 600% i w 2010 roku wyniosły 325 mln euro. Od wielu lat Solaris jest niepodważalnym liderem wśród dostawców autobusów miejskich, z ponad 50‑procentowym udziałem w polskim rynku. Z kolei na rynku niemieckim, z udziałem ponad 10%, jest trzecią firmą i jednocześnie największym nie‑niemieckim dostawcą autobusów miejskich do tego kraju. Tylko w ubiegłym roku Solaris dostarczył do Szwecji i Norwegii ponad 300 autobusów. Bastion dwóch szwedzkich producentów musiał pogodzić się z wejściem nowego gracza na ten hermetyczny, do tej pory, rynek. Inwestycje w krajach Beneluxu pokazują kolejny kierunek ekspansji Solarisa, który jak z kolei pokazuje przykład Mobilisa i kontraktu na obsługę linii wokół Amsterdamu ma ogromny potencjał. Natomiast wydzielenie Solaris Slovakia z Solaris Czech to przede wszystkim chęć większego skupienia się na potrzebach klientów z tego kraju i bliższego z nimi kontaktu.