Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Sofia stawia na duet Chariot-Higer. Kolejne elektrobusy [FILM]

infobus
18.06.2021 15:00
Tego lata 30 nowych elektrycznych autobusów marki Higer z zespołami napędowymi Chariot Motors zacznie kursować po ulicach stolicy Bułgarii, Sofii.

Najnowsze nabytki wzmocnią flotę Stolichen Elektrotransport i zastąpią w mieście najstarsze autobusy z silnikiem diesla.

Plus 30

Aktualnie stołeczny przewoźnik posiada 15 e-busów dostarczonych już przez duet Chariot-Higer. Podobnie jak najnowsze egzemplarze to modele typu MAXI, o długości 12 m, wyposażone w ultrakondensatory firmy Aowei, oferowane w Europie przez Chariot Motors.

Zdaniem producenta, tak wyposażone e-busy nie wymagają ładowania w nocy. Ich ostatnie szybkie ładowanie z poprzedniego dnia wystarczy, aby następnego ranka uruchomić jej bez doładowania nocnego. Jak dowodzi Higer, częste cykle ładowania/rozładowania nie wpływają na żywotność układu UC, a dodatkowo ultrakondensatory są przyjazne dla środowiska i bezpieczniejsze. Nie palą się, a w  trudnych warunkach (w zakresie temperatur od -40 do 60°C) zachowują dobrą wydajność. Nie zawierają też szkodliwych ani toksycznych składników i nie zawierają ukrytych kosztów utylizacji po zakończeniu eksploatacji. Same zalety…

Czekamy na sofijskie doświadczenia, tymczasem podobne pojazdy ma już Belgrad, Tel Awiw, Graz, Turyn i Aalborg

Bułgarskie cele

Sofia ma ambitne cele dotyczące czystego powietrza. Miasto chce zmniejszyć o połowę liczbę autobusów z silnikami diesla w transporcie publicznym do 2030 r. i definitywnie pozbyć się ich do 2050 r.

Na koniec trochę danych technicznych zakupionych przez Stolichen Elektrotransport autobusów:

  • Długość × Szerokość × Wysokość: 12000 × 2530 × 3630
  • Miejsca siedzące : 30+2
  • Miejsca dla niepełnosprawnych: 1
  • Miejsce stojące: 58
  • Silnik elektryczny: Siemens 1DB2016-2NB06 (2500N·m)
  • System magazynowania energii: Ultrakondensator 40KWh Aowei 720V1000F
  • Elektryczny system sterowania: Chariot Motors
  • Pantograf Aowei (650V, 200A) + ładowanie plug-in
  • Układ drzwi: 2- 2- 2 lub 2- 2

Zobaczcie jak to wszystko ze sobą współpracuje: