Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Sochaczew z kompletem elektrycznych Solarisów

infobus
17.04.2020 15:00

Solaris dostarczył do Sochaczewa wszystkie trzy bateryjne Urbino 12 electric, które miasto zamówiło w ubiegłym roku. To oznacza koniec części taborowej projektu EKO-BUS, dzięki którego realizacji flota Zakładu Komunikacji Miejskiej wzbogaciła się o pięć nowych autobusów.

Zakup elektrycznych „dwunastek” od Solarisa kosztował Sochaczew 7 741 620 PLN brutto. A to dało cenę jednostkową za elektrycznego Urbino 12 z osią elektryczną ZF AVE130 w wysokości 2 098 000 PLN netto. Cena ta obejmuje trzyletnią gwarancję całopojazdową oraz sześcioletnią na trwałość baterii trakcyjnych.

Bateryjny Urbino 12 w wersji sochaczewskiej umożliwia podróż 75 pasażerom, w tym 28 na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli. Dostęp na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE. Krótko mówiąc pakiet polski standard.

Elektryczne Urbino 12 dla Sochaczewa wyposażono w sterowanie impulsowe firmy Medcom. Solaris zastosował oś elektryczną ZF AVE130. Zabudowano w niej dwa asynchroniczne silniki trakcyjne, każdy o mocy 125 kW. Wysoka moc i doskonałe przyspieszenie gwarantowane. Producent z Bolechowa wyposażył każdy elektrobus w baterie Solaris High Energy, które mogą zmagazynować prąd o pojemności 208 kWh. Każdy z „jamników” jest przystosowany do ładowania przez złącze plug-in.

Sochaczewski standard
Kierowca może liczyć na naprawdę przyzwoite warunki pracy. A to za sprawą wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

W pełni regulowany kokpit, fotel ISRI oraz osobny nadmuch z klimatyzacji powodują, że prowadzący powinien mieć kolejne powody do zadowolenia. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają uchylne okna. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana z pomocą agregatu firmy Spheros. Pasażerowie mogą podładować urządzenia mobilne dzięki obecności trzech ładowarek USB.

Dostawą SIP-u jest mielecki R&G Plus. Każdy elektrobus jest wyposażony w trzy wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. A wnętrze? Tutaj znajdujemy jedną tablicę LCD. Zastosowano monitor ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Pięć nowych autobusów w ZKM
Dostawa elektrobusów kończy projekt EKO-BUS. Dzięki niemu flota ZKM wzbogaciła się o pięć nowych autobusów. Do przekazanych własnie „elektryków” pod koniec ubiegłego roku dołączyły dwa spalinowe Urbino 10,5. Pisaliśmy o nich tutaj.