Sochaczew ma nowe autobusy w nowych barwach. Od Solarisa
Tak oto prezentuje się jeden z dwóch autobusów, który już niedługo zasili flotę sochaczewskiego Zakładu Komunikacji Miejskiej. Do Sochaczewa dotarł pierwszy Solaris wyposażony w silniki spełniający normę EURO-6. To początek dostaw w ramach projektu Eko-bus.
Rozpoczyna się realizacja dwóch umów, które Sochaczew zawarł z Solarisem w wakacje. Pisaliśmy o nich tutaj. Dzięki nim ZKM wzbogaci się o pięć nowych autobusów. Trzy elektrobusy klasy MAXI to wydatek rzęcy 7 741 620 PLN brutto. A to dało cenę jednostkową za elektrycznego Nowego Urbino 12 z osią elektryczną ZF AVE130 w wysokości 2 098 000 PLN netto.
Druga umowa to dwa autobusy spalinowe. Solaris dwa nU10,5 zaproponował za 2 383 740 PLN brutto. A to dało cenę za jednego w wysokości 969 000 PLN netto. I to od tej dostawy zaczynamy nasz sochaczewski przegląd.
Autobusy posiadają najnowsze systemy bezpieczeństwa jazdy, funkcję „przyklęku” pozwalającą na obniżenie wejścia i podniesienie pojazdu po zamknięciu wszystkich drzwi. Kupione w ramach projektu Sochaczewski Eko-bus pojazdy spełniają wyśrubowane normy ekologiczne.
Szczegóły
Jeden Solaris zmieści minimum 80 pasażerów. 21 osób może skorzystać z dedykowanych dla autobusów z logo jamnika foteli Ster 8MU Ultra Light. Sześć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe dostarczył RAWAG, a ich napęd to wyrób firmy BODE.
Czas na napęd. Jego serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik, którego nie musimy przedstawiać. To Cummins ISB6.7E6C 280B. Jest to niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa.
Kierowca może liczyć na naprawdę przyzwoite warunki pracy. A to za sprawą wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To prawdopodobnie pierwsze w Polsce autobusy klasy MIDI z tym rozwiązaniem. W pełni regulowany kokpit, fotel ISRI oraz osobny nadmuch z klimatyzacji powodują, że prowadzący powinien mieć kolejne powody do zadowolenia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia pięć uchylna okien. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Pasażerowie mogą podładować urządzenia mobilne dzięki obecności dwóch ładowarek USB.
Dostawą SIP-u jest mielecki R&G Plus. „Dziesiątka” z Bolechowa jest wyposażona w trzy wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. A wnętrze? Tutaj znajdujemy ją tablicę LCD. Zastosowano monitor ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.
Podsumowując…
Nowe, ciekawe malowanie, duża kabina, dosyć przemyślane wyposażenie dodatkowe. Sochaczew może się pochwalić naprawdę ciekawymi autobusami. Elektrobusy, które będą w następnej kolejności przekazywane przez Solarisa będą również na takim przyzwoitym poziomie.
„