Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Słupsk z warunkowym zakupem 18 autobusów

infobus
01.08.2014 12:47
Po trzech latach przerwy MZK Słupsk wraca do zakupów nowych autobusów. Spółka chce zakupić aż 18 niskopodłogowych pojazdów, w tym:
– 5 fabrycznie nowych 12-metrowych autobusów niskopodłogowych zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG;
– 3 fabrycznie nowych 18-metrowych autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym;
– 10 fabrycznie nowych 12-metrowych autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym.
Na realizację zamówienia pomorski przewoźnik planuje uzyskać dofinasowanie ze środków Unii Europejskiej –jeszcze w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Jeżeli go nie otrzyma –zamówienie zostanie anulowane. W tym roku podobny manewr zastosowała spółka MZK Bydgoszcz, gdzie z kolei zakup pojazdów uzależniono od zwycięstwa w miejskim przetargu na obsługę linii. Wówczas MZK przegrał walkę z KDD Trans i zawarty wstępnie kontrakt z Solarisem poszedł „do kosza”. Mamy nadzieję, że tutaj stanie się inaczej i Słupsk otrzyma unijne dofinansowanie. Flocie MZK bardzo przydałby się taki „zastrzyk”nowego taboru. Aktualnie firma posiada ok. 60 pojazdów, z czego najnowszego egzemplarze pochodzą z roczników 2011 (5 szt. Scania OmniCity CNG) oraz 2010 (7 szt. Scania OmniCity). Wszystkie wówczas zakupione pojazdy pochodziły ze słupskiej fabryki Scania i ta tradycja najprawdopodobniej zostanie zachowana także przy najnowszym zamówieniu. Fabryka szwedzkiego producenta zajmuje zbyt ważne miejsce na lokalnym rynku pracy, aby mogła zostać pominięta w miejskim przetargu. Dodajmy, że najnowsze słupskie autobusy mają być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring wnętrza oraz pełen system informacji pasażerskiej wraz z zapowiedziami przystankowymi, który zostanie uzupełniony o szeroki tylny wyświetlacz z kierunkiem jazdy. Nowością z kolei będą silniki spełniające normę Euro 6.
Najnowsze autobusy MZK Słupsk: Scania OmniCity CNG z 2011 r. Najnowsze autobusy MZK Słupsk: Scania OmniCity CNG z 2011 r. Najnowsze autobusy MZK Słupsk: Scania OmniCity CNG z 2011 r.
W zakresie oceny ofert, zamawiający zdecydował się na trzy główne kryteria:
– najniższa cena – waga 83%
– parametry techniczne i funkcjonalno-użytkowe – waga 15 %
– parametry ekologiczne – waga 2%
W zakresie parametrów technicznych MZK Słupsk najbardziej preferuje następujące, cztery rozwiązania:
I – Moment obrotowy silnika powyżej 1300 Nm przy poj. skok. mniejszej niż 10 l – 5 pkt (autobusy CNG 12 m)
I – Moment obrotowy silnika powyżej 1550 Nm przy poj. skok. mniejszej niż 10 l – 5 pkt (autobusy 18 m)
I – Moment obrotowy silnika powyżej 1300 Nm przy poj. skok. mniejszej niż 10 l – 10 pkt (autobusy 12 m)
II – Konstrukcja nadwozia z aluminium – 10 pkt. (autobusy CNG 12 m i 18 m)
II – Konstrukcja nadwozia z aluminium – 15 pkt. (autobusy 12 m)
III – Ta sama marka silnika i autobusu –10 pkt. (autobusy CNG 12 m i 18 m)
III – Ta sama marka silnika i autobusu –15 pkt. (autobusy 12 m)
IV – Możliwość stosowania alternatywnie biopaliwa bez skracania okresów międzyobsługowych –5 pkt (autobusy 12 m i 18 m)
Z kolei w ostatnim kryterium „Ekologia”–najwięcej punktów można zdobyć za najniższą wartość kosztów energii i emisji CO2 łącznie dla osiemnastu autobusów. O tym kto złożył najkorzystniejsza ofertę dowiemy się najwcześniej 4 września br., kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Dodamy, że termin realizacji zamówienia to aż 60 m-cy (od ustalonej daty składania ofert).