W zeszłym tygodniu, MZK Słupsk ogłosił drugi przetarg na zakup 18 szt. miejskich autobusów, w tym 5 szt. fabrycznie nowych 12-metrowych autobusów niskopodłogowych zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG;3 szt. fabrycznie nowych 18-metrowych autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym oraz 10 szt. fabrycznie nowych 12-metrowych autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym. Pierwszy został unieważniony z powodu przekroczenia sumy przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienie. Wówczas jedyną ofertę złożyła firma Scania Polska na kwotę 16 853 650,00 PLN netto. Z kolei MZK zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę 16 300 000,00 PLN netto. Z racji przyznanego, określonego dofinansowania na to zamówienie, przewoźnik postanowił zamknąć pierwszy przetarg i jak najszybciej uruchomić ponowną procedurę przy zachowaniu dotychczasowych parametrów zamówienia – zastosowane w pierwszym przetargu kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty nie uległy zmianie, podobnie jak liczba i wyposażenie autobusów. Natomiast nieznacznie została podniesiona szacunkowa wartość zamówienia –do poziomu 16 710 000 PLN netto. O tym, czy ponownie tylko Scania Polska podejdzie do tego kontraktu przekonamy się niebawem. Otwarcie ofert zaplanowano na 12 listopada br. Zwycięski producent będzie miał 182 dni na realizację całego zamówienia. Nowoczesne pojazdy będą wyposażone m.in. w ułatwienia dla niepełnosprawnych oraz klimatyzację. Tabor autobusowy w Słupsku liczy średnio 13-14 lat. Najnowsze jeżdżące po mieście pojazdy pochodzą z 2012 r. o szczegółach słupskiego przetargu pisaliśmy też
tutaj
Co ważne, MZK Słupsk nie musiał już dodawać do specyfikacji zamówienia na zakup autobusów warunku realizacji całego kontraktu od podpisania umowy na dofinansowanie. Dokument potwierdzający wsparcie Unii Europejskiej dla projektu pn. 'Wzrost atrakcyjności systemu transportu zbiorowego na obszarze miasta Słupska poprzez budowę węzła integracyjnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych – Etap I’ podpisano 3 października w Pomorskim Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku. W ramach tej inwestycji zostaną zakupione nowe autobusy MZK, a także ruszy przebudowa przystanków tworzących węzeł przesiadkowy Dworzec Kolejowy i Autobusowy na ul. Kołłątaja i Wojska Polskiego. W miejscu tym powstanie parking dla ok. 50 rowerów. –„Jedna ze ścieżek rowerowych, która będzie budowana w ramach tego projektu, będzie stanowiła, obok sieci drogowej, oś komunikacyjną wschód-zachód. Połączy ona z centrum jedną z +sypialni+ Słupska Osiedle Niepodległości, gdzie mieszka prawie 20 tys. osób’ – wyjaśnił zastępca prezydenta Słupska. Jego zdaniem, Słupsk jest miastem przyjaznym dla amatorów jednośladów. 'Odległość z jednego końca miasta na drugi wynosi bowiem ok. 10-15 kilometrów’ – zaznaczył. Współfinansowany przez pieniądze unijne projekt pozwoli także rozpocząć w Słupsku tworzenie elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz inteligentnego systemu nadzoru ruchu. Całe przedsięwzięcie ma być zrealizowane do września 2015 r.