Słowacki debiut Jelcza
Choć w przypadku Jelcza działalność eksportowa nie rozwija się tak dynamicznie, jak w Autosanie, dolnośląska firma stara się iść w ślady swojego „starszego brata”z grupy „Polskie Autobusy”. Dowodem czego może być dostawa 1 autobusu M101I Salus dla słowackiego przewoźnika Bus Karpaty StaráĽubovňa. Nie jest to co prawda duże zamówienie, jednak może stanowić dobry przyczółek do szerszego wejścia na słowacki, a w perspektywie być może i czeski rynek. Przypomnijmy, że ta sama firma odebrała pod koniec ub.r. 3 autobusy Autosan –2 szt. modelu A0909L Tramp i 1 szt. H7-10.06MB Solina. Autobus przeznaczony dla Słowaków to model M101I/3, a więc wyposażony w silnik IVECO Tector o pojemności 5,9 litra i mocy 176 kW (239 KM), spełniający normy emisji spalin Euro 3. Jednostka napędowa współpracuje z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów ZF. Ponadto, pomalowany całkowicie na zielono autobus wyposażono w system informacji pasażerskiej firmy R&G Mielec, fotele pasażerskie Astromal AM2000 City oraz otwartą kabinę kierowcy. Wnętrze 10-metrowego autobusu mieści łącznie 76+1 pasażerów, w tym 21 na miejscach siedzących (plus 3 fotele składane).