Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Śląskie autobusy otrzymają nowe logo. Udane?

infobus
20.09.2018 11:00

Prosta litera M, a nad nią znak, który może budzić wiele skojarzeń – to logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Zostało wyłonione w konkursie i będzie podstawą identyfikacji wizualnej Metropolii.
Do finałowego etapu konkursu zakwalifikowało się 5 zespołów. Miały miesiąc na przygotowanie projektów. Wreszcie specjalna komisja wyłoniła zwycięzcę konkursu, a zarząd GZM zatwierdził ten wybór.
Widać dużą literę M, różową, a nad nią takiego „ptaszka” albo… serduszko. Można powiedzieć „We love Metropolia” albo „Metropolia jest OK” – mówią mieszkańcy. Dodają, że logo wygląda nowocześnie.
„Nie jesteśmy organizacją, która skupia się na jednym zadaniu. Mamy wiele kontekstów, w których będziemy używać logo jak np. transport publiczny, smart city, ochrona środowiska. Myślę, że w każdym z tych obszarów chcielibyśmy mieć dedykowaną identyfikację. Nasze logo musi przeobrażać się i zmieniać, aby opisywać te obszary. Zwycięski projekt daje nam takie możliwości” – wyjaśnia Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.
Przyznaje, że wybór nie był łatwy. Mam wrażenie, że wybór logo był chyba trudniejszym zadaniem niż wprowadzenie wspólnych biletów – żartował przewodniczący po zakończeniu prac komisji.
Międzynarodowy konkurs na opracowanie logotypu dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii składał się z dwóch etapów. Do pierwszego z nich wpłynęło ponad 140 zgłoszeń, a komisja konkursowa wybrała pięć najlepszych.
Każdy z finalistów otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję przygotowania księgi znaku dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. (PA)