Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Skromny powrót CNG do Gdyni. PKM i ex testowy MAN A21

infobus
15.05.2020 14:00

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni wprowadziło do ruchu czteroletniego MAN-a A21 CNG do ruchu. To skromny powrót nad morze po sześciu latach. Autobus jednak miał już styczność z Polską.

Ex demo
Przypomnijmy, że PKM w tym roku przeprowadził przetarg na dostawę jednego używanego gazowca klasy MAXI. Jak bywa w takich przypadkach poprzedzony on został odpowiednim rozeznaniem. Przetarg wygrał MAN. Producent za jednego Lion'sa City CNG z rocznika 2016 za cenę 605 000 PLN netto.

Co warto podkreślić nie jest to egzemplarze nieznany w Polsce. Intuicja nas nie zawiodła. Nowy gdyński krótki gazowy „lew” to ten, który w 2017 i 2018 r. był testowany przez trzech polskich przewoźników. Pierwszym było krakowskiego MPK, później z opcji testu skorzystał Mobilis, a ostatnim było MPK Rzeszów.

Nowy nabytek PKM umożliwia podróż 85 pasażerom. Pojazd ma 31 miejsc siedzących. Zastosowano dedykowane dla MAN-a fotele firmy Ster. Z niskiej podłogi dostępnych mamy osiem siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

W ex testowym MAN-ie zastosowano gazowy silnik typu E2876LUH07. To potężna, bo prawie trzynastolitrowa jednostka, która spełnia normę Euro 6. Ma ona 228 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. MAN zastosował skrzynię biegów ZF Ecolife. To sześciobiegowa automatyczna przekładnia typu 6AP1400B.

Gdyński standard
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery uchylne okna. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji od Spherosa i monitoringu. Autobus posiada kompaktowy SIP bydgoskiego Pixela. Na zewnątrz zastosowano trzy zewnętrzne tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. Zgodnie z obecnymi gdyńskimi standardami świecą one na biało. W środku zamontowano tablicę LCD typu XID-230, która odpowiada za prezentację informacji liniowej. Do tego oczywiście głosowe zapowiadanie oraz GPS. Całością najprawdopodobniej steruje autokomputer XC-6 z dotykowym panelem PDT-10.