Škoda-Solaris w Ostrawie i Opawie
W I połowie br. Škoda zamknęła dostawy nowych trolejbusów na czeski rynek na łączną sumę 49 szt., które z Solarisem firma dostarczyła do Opawy i Ostrawy, a z SOR ? do Brna.
Ostrawa odebrała w lipcu br. ostatnie dwa przegubowe egzemplarze z 12 zamówionych pojazdów (w tym 6 szt. solo Škoda-Solaris 26 Tr o długości 12 m i 6 szt. przegubowych Škoda-Solaris 27 Tr o długości 18 m), a Opawa ? w czerwcu ? dwoma pojazdami zamknęła kontrakt na łącznie siedem szt. Škoda-Solaris 26 Tr. Także koniec czerwca oznaczała zamknięcie zamówienia dla Brna na łącznie 30 szt. przegubowych egzemplarzy Škoda-SOR 31 Tr.
Wszystkie zamówienia zrealizowane zostały współfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego. ??Nasze nowoczesne trolejbusy zdecydowanie podniosą komfort podróżowania w tych miastach. Wszystkie pojazdy są niskopodłogowe, mają efektywny system ogrzewania, przejrzysty system informacji pasażerskiej oraz platformy wjazdowe dla wózków inwalidzkich? ? podkreśla kierownik sprzedaży Škoda Electric, Radek Karp.
Dwa najnowsze opawskie trolejbusy zostały oficjalnie przekazane do floty spółki Městský dopravní podnik Opava (MDOP) 6. czerwca br., w ramach obchodów 110-lecia komunikacji miejskiej w Opawie. Wszystkie nowe trolejbusy noszą nazwy kwiatów. Pojazdy wyposażone są m.in. w kamery i dodatkowe oświetlenia LED dla bezpieczniejszego cofania. Łączna cena zakupionych 7 trolejbusów wyniosła 68.915.000 CZK, z czego Unia pokryła 40% tej sumy.
Na identycznych warunkach swoje trolejbusy nabył Dopravní podnik Ostrava (DPO). Tutaj Regionalny Program Operacyjny wsparł zakup 12 trolejbusów o łącznej wartości 144 750 000 CZK netto. Warto dodać, że wszystkie pojazdy dla czeskiego miasta wyposażone zostały w superkondensatory, które służą do krótkotrwałego przechowywania energii elektrycznej. Wyróżniają się dużą wydajnością i umożliwiają ładowanie oraz rozładowanie prądem o dużym natężeniu niż w przypadku tradycyjnych akumulatorów trakcyjnych. To pierwsza partia tak wyposażonych trolejbusów zakupiona w Czechach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei brneńska spółka DPMB odebrała w tym roku trzydzieści trolejbusów Škoda-SOR 31 Tr o łącznej wartości ok. 400 milionów CZK. Przewoźnik także wykorzystał dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego i uzyskał dofinansowanie w wysokości 75%. Najnowsze brneńskie trolejbusy mają 18,75 m długość i mogą zabrać na swój pokład 128 osób, w tym 42 na miejscach siedzących + 6 siedzeń składanych.
„