Škoda robi kolejny autobusowy krok: Klasa MIDI
Mamy pierwsze zdjęcie najnowszego produktu w autobusowej ofercie Škody.
Po przejęciu tureckiej Temsy i wprowadzeniu na rynek autobusów miejskich klasy MAXI i autokarów D'COACH, teraz czeska firma chce wprowadzić na europejski rynek znany model MD9 LE, ale już ze znaczkiem Škoda.
Autobusowa ofensywa
Od maja 2021 r. Škoda Transportation i Grupa PPF tworzą nową, autobusową dywizję, która ma umocnić pozycję czeskiej grupy w dziedzinie mobilności.
Zespół kierowany przez Tanyę Altmann, wiceprezesa ds. rozwiązań autobusowych, koncentruje się będzie przede wszystkim na rozbudowie linii sprzedaży autobusów w powiązaniu z siostrzaną spółką Temsa, gdzie PPF IndustryCo ma 50% udziałów. Wraz z Danielem Dietmarem Schambachem pokieruje również spółką Škoda Transportation Deutschland GmbH.
-„Znaczenie pojazdów kołowych w transporcie publicznym zaczyna rosnąć, a my będziemy mogli skupić się na tym obszarze jeszcze bardziej niż dotychczas. Wierzę, że zyskamy na synergii z siostrzaną spółką Temsa i wdrożymy nowe technologie, takie jak LNG do naszego portfolio. Dalej będziemy rozwijać również zielone technologie, takie jak wodór ”- mówi Petr Brzezina, prezes zarządu Škoda Transportation.
Przypomnijmy, że Škoda chce na autobusowym rynku oferować kompletne rozwiązania systemowe wraz z odpowiednią infrastrukturą. To oznacza szeroką gamę modeli opartą o wszystkie napędy – od wodorowego i elektrycznego poprzez LNG po konwencjonalny z silnikami diesla.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MIDI krok
Teraz mamy kolejny krok – po autobusach elektrycznych Škoda E`City 12 dla Pragi i autokarach Škoda D'Coach dla czeskiego wojska – na tej drodze wkrótce pojawi się miejski, niskowejściowy midibus – Škoda-Temsa MD9 LE, który zgodnie z przyjętą nomenklaturą powinien nazywać się w europejskiej sieci sprzedaży albo Škoda D`City (z silnikiem diesla) albo Škoda E`City (z silnikiem elektrycznym).
Generalnie plan produkcyjny jest taki, że pojazdy będą powstawać w Turcji (w zakładach Temsy), a w Czechach, w Pilźnie, będą wykończane.
Przypomnijmy, że aktualnie portfolio produktów Škoda Transportation obejmuje tramwaje, lokomotywy, pociągi, metro, autobusy elektryczne oraz trolejbusy, ale także systemy sterowania i napędu dla transportu. Firma posiada w Czechach kilka spółek zależnych, takich jak Škoda Electric, Škoda Vagonka czy Pars Nova. Ma również swoje spółki-córki w Niemczech, Finlandii, na Węgrzech i w Rosji. Na terenie Czech Škoda Transportation zatrudnia prawie pięć tysięcy osób. W ostatnich trzech lat, firma zainwestowała ponad 3 miliardy koron w badania i rozwój.