Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Skoda Electric Motors w USA

infobus
20.08.2015 19:54

Nowoczesne trolejbusy wyposażone w napędy zaprojektowane przezinżynierów z pilzneńskiej Skody Electric wkrótce wyjadą na amerykańskie ulice.Przewoźnicy z Seattle i San Francisco zamówili łącznie 201 nowych pojazdów.Pierwsze z nich rozpoczną regularne kursowanie już pod koniec lata.

?Na podstawie umowy licencyjnej firma IEC Holden produkuje wUSA elementy zaprojektowane i gruntownie przetestowane przez Skodę. Następnieukłady napędowe są uzupełniane o komponenty marki Vossloh Kiepe i finalniemontowane u końcowego dostawcy trolejbusów, amerykańskiej firmy New Flyer? ?objaśnił Jaromir Šilhánek, prezes zarządu Škoda Electric. Vossloh Kiepe jesttradycyjnym partnerem Skody w Europie, wyróżnia się silną pozycją nie tylko narynku europejskim, ale także w Ameryce Północnej. ?Wspieraliśmy Vossloh Kiepe wdostawach napędów wykorzystywanych w pojazdach komunikacji miejskiej wVancouver, Genewie i Atenach? ? dodał Šilhánek.

Pilzneńska firma swoim zaangażowaniem w kontrakt dowiodłamożliwości dostarczania swojej technologii do Stanów, co nie jest wcale takieproste ? producenci pojazdów i komponentów do nich na tamtejszym rynku musząspełniać warunki zwane ?Buy America?, faworyzujące lokalnych producentów. Produktfinansowany z budżetu federalnego musi być w 60% wykonany z elementów lokalnegopochodzenia oraz zmontowany w Ameryce. Dotyczy to na przykład pojazdówkomunikacji miejskiej. ?Produkcja silników do amerykańskich trolejbusów odbywasię w oparciu o naszą dokumentację technologiczną, a eksperci Skoda Electriczapewniają bieżące wsparcie w procesie produkcyjnym? ? powiedział dyrektordziału wdrożeń Skoda Electric Vaclav Ruzicka.

Zamówienie na 201 trolejbusów dla Seattle i San Francisco niekonieczniezamknie się w tej liczbie. ?Zamówienie było zainicjowane przez przewoźnika zSeattle, a zgodnie z amerykańskim prawem można je połączyć z innymiprzewoźnikami eksploatującymi trolejbusy, np. Dayton, Boston, Filadelfia.Możliwe jest zatem poszerzenie zamówienia do liczby 530 pojazdów?, powiedziałRuzicka.

Pierwsze trolejbusy z zamówienia już rozpoczęły próbnąeksploatację w obu miastach. W Seattle pierwszy nowy trolejbus służy doszkolenia kierowców, a w San Francisco prototypowy egzemplarz kursuje jużregularnie. ?Prototypy naszych silników zostały wyprodukowane i przetestowanejesienią ubiegłego roku, audyt dokonany na nich dowiódł wypełnienie warunkówBuy America?, twierdzi Ruzicka.

Amerykański rynek jest bardzo perspektywiczny dla Skody. ?Poobecnym zamówieniu widzimy, że to bardzo interesujące terytorium, nie tylko wodniesieniu do trolejbusów, ale także tramwajów i kolei podmiejskiej. Jesteśmyjuż w fazie negocjowania kolejnych kontraktów?, dodał Ruzicka.

Skoda Electric w minionym roku dokonała modernizacji 32przegubowych trolejbusów Neoplan przewoźnika z Bostonu. Wcześniej Skodauczestniczyła w dostawach kilkuset trolejbusów na rynek amerykański, w tym 57dla Dayton w latach 1995-1999 oraz 273 dla San Francisco w latach 2001-2004.Ponadto w latach 2001-2002 Skoda Transportation dostarczyła tramwaje doPortland i Tacomy.