Skoda cały czas z Solarisem. Kontrakt dla Pilzna
Mimo zapowiedzi Grupy PPF o przekierowaniu całej trolejbusowo-autobusowej współpracy na nadwozia od Temsy, cały czas kontynuowana jest polsko-czeska współpraca Škody z Solarisem.
A najlepszym tego dowodem jest najnowszy kontrakt dla Pilzna.
Opcjonalne zamówienie
Na początku br. Škoda Electric z Grupy Škoda Transportation rozpoczęła prace nad nową dostawą trolejbusów z zasilaniem akumulatorowym dla największej metropolii zachodnich Czech.
W latach 2021 i 2022 Skoda przekaże do Pilzna cztery 12-metrowe trolejbusy typu Skoda-Solaris 26Tr oraz cztery trolejbusy przegubowe typu Skoda-Solaris 27Tr. Pojazdy będą dostarczane na podstawie wcześniej zawartych umów ramowych.
Tym samym w czeskim mieście znacząco powiększy się flota trolejbusów, które mogą jeździć również poza siecią trakcyjną.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
–„W tym roku wyprodukujemy dla firmy transportowej cztery 12-metrowe i dwa przegubowe trolejbusy o dużej pojemności, a pozostałe dwa przegubowce zostaną dostarczone wiosną przyszłego roku" - potwierdza Radek Kapr, kierownik sprzedaży Škoda Electric. -„Nowe trolejbusy mogą jeździć również poza linią napowietrzną, co ułatwi realizację usług transportowych na obrzeżach miasta, w centrach handlowych, itp. W takim przypadku kierowca przełącza się na napęd akumulatorowy i może przejechać w tym trybie standardowo kilka kilometrów” - wyjaśnia Kapr.
Bateryjny trend
Jak zauważa Skoda, w ostatnim czasie rośnie zainteresowanie trolejbusami z akumulatorami. Pojazdy z takim rozwiązaniem trafiły np. do Hiszpanii, Włoch, Węgier czy Szwecji. Plus oczywiście Czechy, o czym świadczy najnowsza dostawa takich pojazdów do Pilzna.