SilesiaKOMUNIKACJA 2018: Żółte lwy w komplecie

infobus
26.04.2018 10:38

Uroczyste przekazanie ostatniej partii 15. nowych autobusów MAN Lion's City A21 odbyło się podczas tegorocznej edycji pierwszego dnia targów SilesiaKOMUNIKACJA.

Przypomnijmy, że najnowsza dostawa jest efektem rozstrzygniętego w lutym 2017 roku przetargu PKM-u, który wymagał od oferentów dostawy 40 pojazdów (35 szt. 12-metrowych i 5 szt. 18-metrowych). Jedyną z dwóch ofert w tym postępowaniu złożyła niemiecka firma. Kontrakt opiewał łącznie na niespełna 45,07 mln PLN brutto. Cena jednostkowa za przegubowego „lwa” wyniosła 1,196 mln PLN netto, z kolei jedna solówka jest warta 0,876 mln PLN netto.

Lwy przed terminem

-„Dzięki ogromnemu zaangażowaniu ze strony producenta autobusów – firmy MAN – odebraliśmy wszystkie nowe autobusy praktycznie przed terminem. To aż 40 komfortowych, niskopodłogowych, klimatyzowanych i wygodnych dla pasażerów pierwszej klasy pojazdów. Jest to trzeci zakończony kontrakt, ale jeszcze nie ostatni, ponieważ już czekamy na pierwsze autobusy elektryczne, które pojawią się być może końcem tego roku. Obecnie dzięki wsparciu Unii Europejskiej zakupiliśmy 90. pojazdów z silnikami EURO 6, co czyni nas liderem na Górnym Śląsku pod względem ilości takich autobusów. Jeszcze raz dziękuję firmie MAN za dopilnowanie terminowości dostaw.” – mówiła Helena Ulanowska, prezes zarządu PKM Katowice.

Z okazji przekazania autobusów Zdzisław Piekorz, odpowiadający za sprzedaż autobusów miejskich MAN na terenie południowej Polski, wręczył Pani Prezes symboliczne czterdzieści żółtych róż, po czym przybyłych gości częstowano uroczystym szampanem.

Katowicki standard

Dostarczone do PKM-u autobusy spełniają oczywiście normę 6. Przewoźnik otrzymał ostatnie piętnaście pojazdów w drugiej dekadzie marca. Tak dobrze wyposażone autobusy PKM-u, znane są już z katowickich ulic za sprawą poprzednich dostaw Solarisów Urbino. Obecnie przewoźnik standaryzuje wyposażenie autobusów, co widać na powyższych zdjęciach. Pod maską krótkich Lion's City A21 znajdują się leżące silniki MAN D20 o mocy 206 kW (280 KM), współpracujące z 6-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów ZF Ecolife. Pasażerowie mogą liczyć na komfortowe warunki, a za odpowiedni klimat na pokładzie pojazdów zadba latem wydajna klimatyzacja i wodne ogrzewanie zimą. Na pokład zabierają 88 pasażerów z czego 30 znajdzie miejsca siedzące, a 8 z nich dostępnych jest bezpośrednio z podłogi.

Z kolei dwuczłonowe autobusy wyposażone są w silnik D20 o mocy 235kW (320KM) sprzężone również z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife. Wewnątrz mogą pomieścić 143 pasażerów, z czego 43 na miejscach siedzących, a 16 miejsc dostępnych jest bezpośrednio z niskiej podłogi – 10 w pierwszym członie i 6 w drugim członie. Kierowcy mają do dyspozycji najnowsze pulpity oraz osobny nawiew wraz z gniazdami USB. Wszystkie dostarczone MAN-y wyposażone są w najnowsze sterowniki wyświetlaczy SRG6000-P.

-„Pojazdy, które kupiliśmy dla naszych pasażerów są wyposażone w ogrzewanie oraz dwustrefową klimatyzację, automatycznie dostosowującą temperaturę wewnątrz przestrzeni pasażerskiej w zależności od temperatury zewnętrznej. Do innych udogodnień należą: duży i czytelny wyświetlacz wewnątrz pojazdu, na którym pojawiają się informacje o trasie przejazdu, głosowe zapowiedzi przystanków, monitoring przestrzeni pasażerskiej, dodatkowe oświetlenie pomostów wejściowych, alfabet Braille'a na przyciskach, czy tzw. „przyklęk” i platforma dla wózków inwalidzkich. Dla wygody pasażerów w każdym z nowych autobusów znajdują się ładowarki USB oraz darmowa dostęp do internetu poprzez sieć WiFi.” – dodawała Helena Ulanowska, prezes zarządu PKM Katowice.