Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Sieradz z dwiema ofertami: Solaris vs Ursus!

infobus
31.01.2017 17:18

Bez większych niespodzianek w Sieradzu. Swoje oferty złożyłydwie firmy, które pasowały do przetargowych zapisów MPK, czyli Solaris i Ursus.Ciekawe są za to zaproponowane ceny?

Na samym początku przypomnijmy, że Miejskie PrzedsiębiorstwoKomunikacji w Sieradzu chce kupić 8 szt. niskopodłogowych autobusów miejskichklasy MIDI z normą Euro 6 i przygotowało na realizację zamówienia kwotę 7 872000,00 zł brutto. Prawie idealnie w tej sumie zmieściła się propozycja spółkiSolaris Bus & Coach S.A., która zaoferowała za pojazdy Solaris Urbino IIIgeneracji kwotę na poziomie 7 870 720,80zł brutto. Jednocześnie producent zapewnił następujące warunki w zakresiegwarancji i dostaw:

Gwarancja Solarisa: 12 lat na perforację spowodowaną korozją poszyćzewnętrznych oraz szkielet nadwozi i podwozia, 60 miesięcy na powłokęlakierniczą, 36 miesięcy lub przebieg 180 tys. km na autobus, 36 miesięcy lub przebieg 180 tys. km gwarancja na układnapędowy, 24 miesiące na wadyukryte opon gwarancja na opony, 12miesięcy na akumulatory, 24 miesiące na tablice kierunkowe, 30 miesięcy nakasowniki, 24 miesiące na klimatyzatory, 36 miesięcy na automaty biletowe. Zgwarancji wyłączone są: materiały eksploatacyjne, bezpieczniki, żarówki, paskiklinowe, klocki hamulcowe, okładziny klocków hamulcowych.

Termin wykonania „jamników” dla Sieradza to: 2 autobusy do30 czerwca 2017 roku, 2 autobusy do 30 września 2017 roku, 2 autobusy do 31grudnia 2017 roku i 2 autobusy do 31 marca 2018 roku

Drogi Ursus

Z kolei druga propozycja złożona przez konsorcjum Ursus Bus3 w składzie Ursus Bus i Ursus SA okazała się zdecydowanie droższa od Solarisa,a dodatkowo mocno „przestrzeliła” budżet, wynosząc 8 790 080,00 zł brutto za osiemautobusów City Smile 10 LF. Dodatkowo producent z Lublina zaproponował następującewarunki gwarancji i terminy dostaw: 12lat na perforację spowodowaną korozją poszyć zewnętrznych oraz szkielet nadwozii podwozia, 60 miesięcy na powłokę lakierniczą, 36 miesięcy (lub przebieg 180 tys. km), licząc od daty przekazaniaautobusu na autobus, 36 miesięcy gwarancja na układ napędowy, 24 miesiącegwarancja na opony, 18 miesięcy na akumulatory, 18 miesięcy na tablicekierunkowe, 24 miesiące na kasowniki, 24 miesiące na klimatyzatory, 36 miesięcyna automaty biletowe. Z gwarancji wyłączone są: materiały eksploatacyjne,bezpieczniki, żarówki, paski klinowe, klocki hamulcowe,okładziny klocków hamulcowych.

Termin wykonania autobusów marki Ursus to: 2 autobusy do 30czerwca 2017 roku, 2 autobusy do 30 września 2017 roku, 2 autobusy do 31grudnia 2017 roku i 2 autobusy do 31 marca 2018 roku

Co wybierze MPK?

Sieradzki wybór w zasadzie jest prosty, tym bardziej, że Solarisma za sobą długoletnią współpracę z MPK i do tej pory obu firmom byłoze sobą po drodze. Zastanawiająca jest tylko cena Ursusa, który nie zmieścił sięw kwocie zamawiającego i okazał się o ponad 919 tys. zł brutto droższy (114 920zł brutto na sztuce) od producenta z Bolechowa. A do tej pory było raczej odwrotnie?

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty MPK Sieradz będziebrało pod uwagę cztery kryteria:

  • Cena to 60%,

  • Warunki techniczne to 30%,

  • Zabezpieczenie zakupu części zamiennych to 5%

  • Posiadanie certyfikatu niepalności to również 5%.

Czekamy teraz na decydujące rozstrzygnięcie komisjiprzetargowej. Tymczasem przypomnijmy, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacjiw Sieradzu chciało kupić osiem nowych autobusów klasy MIDI o długości od 9 m do10,5 m, szerokości między 2,4 m a 2,55 m. Pojazdy mają być wyposażone w 6,8-litrowesilniki Euro 6 o mocy minimalnej 180kW, zintegrowane z 4-biegową automatycznąskrzynią biegów. Autobusy mają pomieścić co najmniej 65 pasażerów, z czego 20na miejscach siedzących. Pojazdy mają także mieć na wyposażeniu standardowe jużukłady bezpieczeństwa ABS i ASR (EBS), a zakładany układ drzwi wejściowych to1-2-2. Pojazdy mają mieć ogrzewanie wodne, a wentylacja naturalna zapewnionadzięki sześciu uchylnym lub przesuwnym oknom wraz z dwoma elektrycznymiszyberdachami.

Zakładany kosztorys na to zadanie wyniesie 6,4mln zł netto,w tym budżet miasta pochłonie 1,168 mln zł. Zakup zostanie dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.